در 4 مرحله دوش حمام را رسوب زدایی کنید

برای رسوب گیری دوش و تمیز کردن انواع دوش حمام روش‌های متفاوتی وجود دارد که اکثرا بسیار ساده بوده و زیاد هم وقت شما را نخواهند گرفت. برای آشنایی با انواع روش‌های رسوب زدایی سردوش حمام و نکات آن با ما همراه باشید.
روش اول: رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه
رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه از روش‌های خانگی و رایج برای رسوب گیری دوش و حتی رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی است. به‌طور کلی همان‌طور که می‌دانید، سرکه برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن نقاط مختلف منزل و انواع وسیله‌ها کاربردهای بسیار زیادی دارد.
برای رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه تنها به یک کیسه‌ی پلاستیکی، یک کش، فرچه یا مسواک استفاده شده و مقداری سرکه (سفید) احتیاج خواهید داشت. مراحل تمیز کردن سردوش حمام با سرکه شامل مراحل زیر است:
سرکه را داخل کیسه‌ی پلاستیکی بریزید؛ توجه داشته باشید که مقدار سرکه مورد نیاز برای رسوب زدایی سردوش حمام در این روش باتوجه به سایز دوش حمام شما متفاوت خواهد بود.
کیسه را دور سردوش حمام ببندید؛ به‌طوری که سردوش تماما درون سرکه قرار بگیرد. حداقل ۸ الی ۱۰ ساعت یا ترجیحا یک شب به آن زمان بدهید تا سرکه کاملا رسوبات را حل کند.
بعد از گذشت این زمان و در مرحله آخر رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه، سردوش حمام را با فرچه کاملا بشویید و آبکشی کنید.
رسوب زدایی سردوش حمام شما بدون اینکه لازم باشد از خود بپرسید چگونه سردوش را باز کنیم، به پایان رسید. بهتر است این کار را هر ۱ ماه یا ۲ ماه یکبار تکرار کنید. تمیز کردن سردوش حمام با سرکه علاوه بر ساده و به‌صرفه بودن، موجب درخشندگی سردوش حمام و شیرآلات شما نیز خواهد شد. به‌خاطر داشته باشید که این روش برای رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی نیز موثر خواهد بود.
روش دوم: رسوب زدایی سردوش حمام با جوشاندن
استفاده از این روش برای رسوب زدایی سردوش حمام و حتی رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی بسیار موثر است؛ اما باید توجه کنید که تنها برای سردوش‌هایی قابل انجام است که قابل باز شدن هستند. در این روش برای تمیز کردن سردوش حمام تنها به سرکه و آب احتیاج دارید. تمیز کردن سردوش حمام با این روش شامل مراحل زیر است:
ابتدا سردوش را باز کنید و آن را در یک ظرف مناسب و تا حد امکان کوچک قرار دهید.
در ادامه یک لیوان سرکه و یک لیوان آب را به ظرف اضافه کنید (اگر لازم است مواد را به میزان بیشتری اضافه کنید، حواس‌تان به نسبت‌ها باشد).
سردوش را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در این محلول بجوشانید و بعد اجازه دهید تا کاملا خنک شود. سردوش را آبکشی و آن را نصب کنید.
روش سوم: رسوب زدایی سردوش حمام با خیساندن
یکی دیگر از راه‌های رسوب زدایی سردوش حمام (برای سردوش‌های قابل باز شدن)، خیساندن آن در محلولی تشکیل شده از ۱ لیوان سرکه، ۱/۳ لیوان جوش شیرین و چند قاشق چایخوری نمک است.
برای کسب بهترین نتیجه اجازه دهید سردوش برای یک شب در این محلول خیس بخورد. بعد از این مدت، سردوش را آبکشی و آن را مجددا ببندید. اکنون می‌توانید از سردوش فشار قوی حمام خود بدون تعمیر دوش آب لذت ببرید. این روش را برای رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی نیز می‌توانید به‌کار ببرید.
روش چهارم: رسوب زدایی سردوش حمام با شوینده
همانطور که کمی بالاتر اشاره کردیم، سردوش فشار قوی و بهترین سردوش‌ها هم هرچند مدت یکبار احتیاج به رسوب‌ زدایی دارند. درصورتی که روش‌های بالا مشکل شما را حل نکردند، برای تمیز کردن سردوش حمام می‌توانید از محلول‌ها و اسپری‌های مخصوص استفاده کنید. این محصولات می‌توانند آهک و کلسیم را از بین ببرند و به شما در تمیز کردن سردوش حمام کمک کنند.
منبع: khedmatazma

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *