در زندگی مشترک، دچار طلاق عاطفی شده ایم

زنى هستم ۳۶ ساله. هم من و هم همسرم ازدواج دوممان است؛ هر دو از ازدواج اولمان بچه دار نشدیم؛ ولى حالا که یک دختر زیبا داریم، مدتی است که دچار طلاق عاطفى شده ایم. هر قدر سعى می کنم این احساس را از بین ببرم نمی توانم. به نظرشما چه کارکنم. زندگی ام را دوست دارم.

پاسخ مشاور

خواهر گرامی گفته اید که دچار طلاق عاطفی در زندگی زناشویی خود شده اید.

قدم اول برای اینکه دنبال راه حل باشید، این است که ببینید آیا شما در این مورد که دچار طلاق عاطفی شده اید، درست قضاوت کرده اید یا خیر. طلاق عاطفی به سردی ارتباط میان زن و شوهر گفته می شود که در واقع این موضوع به ارتباط ضعیف عاطفی و کم شدن رابطه زن و شوهر در تمام ابعاد رابطه منجر می شود.

نکته مثبت درباره شما این است که فرزندی دارید که به او عشق می ورزید و در کنار آن، به زندگی مشترک خود نیز علاقه مند هستید. دلیل وقوع طلاق عاطفی را بررسی کنید اگر این موضوع در زندگی شما رخ داده است باید ببینیم چه اتفاقاتی باعث شده است که به اینجا برسید. این موضوع می تواند از شکایت ها و گله مندی های روزمره زندگی شروع شود.

انتظاراتی که بیان می شود اما برآورده نمی شود و این امر می تواند به فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر منجر شود.

یکی دیگر از مواردی که به طلاق عاطفی زوجین منجر می شود، عصبانیت است. لجاجت هم یکی دیگر از عوامل مهم در طلاق عاطفی است که در این مورد، هر یک از زوجین به دنبال اجرای موارد مورد نظر خود است. نکاتی برای کاهش تنش عاطفی با همسر اگر این موارد در زندگی شما وجود دارد سعی کنید آن ها را حل کنید. برای حل این موضوع می توانید به موارد زیر توجه کنید.

۱-هرگز در موقع عصبانیت با همسرتان صحبت نکنید، برای کاهش عصبانیت می توانید ابتدا آن موضوع را روی کاغذی بنویسید،زیرا نوشتن باعث کاهش میزان عصبانیت شما می شود.۲-خود را به جای همسرتان بگذارید تا بتوانید احساسات او را بهتر درک کنید.

۳-حتما هدف خود را از بیان موضوع به همسرتان بگویید و بیان کنید که هدف شما رفع سوء تفاهم است.

۴ -حتما نکات مثبت موجود در همسرتان را بیان کنید و آن ها را یادآور شوید و فقط به انتقاد از او نپردازید و یک مشکل او را به تمامی وجوه شخصیتی او گسترش ندهید.

۵-اشتباهات خود را یادآوری کنید و آن ها را بپذیرید و سعی کنید آن ها را جبران کنید.

۶-هرگز از طعنه و کنایه برای رساندن منظورتان به همسرتان استفاده نکنید. اگر مشکلی وجود دارد و یا مسئله ای شما را ناراحت کرده است، صادقانه آن را به همسرتان گوشزد کنید.
نویسنده: حمید شیرازی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *