خانمم بسیار مغرور است

مردی ۳۵ ساله هستم. ۱۱ سال پیش ازدواج کردم و دارای ۲ فرزند هستم. همسرم بسیار مغرور است و هیچ گونه رسیدگی از لحاظ روحی و … که نیاز یک مرد است، به من ندارد. دیگر خسته شده‌ام. به نظر شما طلاق بگیرم؟

پاسخ مشاور

برادر گرامی، اینکه بعد از گذشت ۱۱ سال از زندگی هنوز هم به توافق لازم با همسرتان نرسیده اید خیلی خوشایند نیست ولی از طرفی طلاق هم اولین راهکار و گزینه مناسبی نیست. آنچه در زندگی زناشویی ارزشمند است و زن و شوهر را نسبت به یکدیگر مهربان تر می کند، درک متقابل است.

اگر این امر به خوبی بین یک زوج اتفاق بیفتد به مرحله ای می رسند که بسیاری از نیازهای طرف خود را حتی اگر بیان نشود، تشخیص می دهند. با این حال، توجه شما را به چند نکته جلب می کنم. علت یابی کنید همانطور که می دانید هر رفتاری دارای علت های خاص و انگیزه های مربوط به خود است و شما ابتدا لازم است که علت بی توجهی همسرتان به نیازهای خود را پیدا کنید و سپس در رفع آن علل تلاش کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است علت های متعددی از قبیل نداشتن آشنایی با مهارت‌های زندگی، نداشتن انگیزه کافی، نبود احساس نیاز و غیره وجود داشته باشد. به نیازهای همسرتان توجه کنید شما از اینکه به نیازهای‌تان توجه نمی شود، گلایه‌مند هستید و معتقدید که همسرتان کار درستی نمی کند. حال سوال این است که شما چقدر به نیازهای همسرتان توجه دارید و آن ها را برآورده می کنید؟

اگر شما نیز مانند همسرتان و به هر دلیلی برای رفع احتیاجات وی تلاش نمی کنید پس نباید گلایه مند باشید زیرا فرقی بین شما دو نفر از این نظر وجود ندارد و شما هم همان کار نادرست را تکرار کرده اید؛ بنابر این به شما توصیه می کنم بدون توجه به گذشته سعی کنید وظایف خود را در قبال همسر و فرزندانتان به نحو احسن انجام دهید و به دنبال تلافی کردن نباشید زیرا لجبازی و تلافی کردن نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بر میزان کدورت ها و کینه ها می افزاید. به همسرتان انگیزه بدهید رفتارهای درست و دلسوزانه شما بهتر از هر چیزی می تواند باعث احساس همدلی بین شما و همسرتان شود.

اگر بتوانید مدتی صبوری کرده و به جای عصبانی شدن و تهدید، مهربان باشید و حتی جواب نامهربانی ها را با خوشرویی بدهید، سعه صدر داشته باشید و گذشت کنید، عشق بورزید و ویژگی های مثبت همسرتان را بزرگنمایی کنید، مچ گیری نکنید و از تحقیر کردن بپرهیزید، از خود گذشتگی کنید ولی منت نگذارید و … مطمئن باشید همسرتان به خودش اجازه نخواهد داد با شما نامهربان باشد و نسبت به خواسته های شما بی تفاوت رفتار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *