به چه علت نوزادان پا‌هایشان را بالا می‌گیرند؟

نوزادان تقریباً در طول روز گاز دفع می‌کنند و گاهی اوقات تغییر وضعیت ساده مانند کشیدن پا‌هایشان به سمت سینه می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا راحت‌تر گاز خود را دفع کنند. علائم انواژیناسیون عبارتند از:
گریه ناگهانی و بلند
کشیدن زانو به سینه هنگام گریه کردن
مدفوع مخلوط با خون و مخاط
استفراغ
توده‌ای در شکم
بی حالی
اسهال
تب
کودکان مبتلا به انواژیناسیون ممکن است یک یا چند مورد از علائم بالا را داشته باشند. برخی ممکن است درد نداشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط درد داشته باشند و علائم دیگری نداشته باشند. درد انواژیناسیون در ابتدا معمولاً هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یکبار می‌آید و می‌رود. این دوره‌های دردناک بیشتر طول می‌کشد و با گذشت زمان بیشتر اتفاق می‌افتد.

وقتی کودک پا‌های خود را بالا می‌گیرد چه باید کرد؟
برای درمان گاز معده کودکتان سعی کنید به آرامی شکم کودک را در جهت عقربه‌های ساعت مالش دهید یا آن‌ها را رو به پایین روی زانو‌های خود قرار دهید و به آرامی شکم او را ماساژ دهید. همچنین می‌توانید آروغ نوزاد را امتحان کنید یا بعد از شیر دادن او را صاف نگه دارید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
اگر هر چند دقیقه با صدای بلند گریه می‌کنند و گریه‌هایشان بلندتر و طولانی‌تر می‌شود و اگر علائم دیگری مانند تب، استفراغ یا مدفوع خونی یا مخاط مانند دارند یا به نظر می‌رسد که بی‌قرار هستند و باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *