اصول تبدیل زیرزمین به فضایی شیک و چیدمان آن

خراسان/ بسیاری از خانم‌ها زیرزمین را تنها جایی برای نگهداری و ذخیره وسایل می‌دانند و آن را تبدیل به انباری می‌کنند. شما می‌توانید با بازسازی و پاک سازی فضای زیرزمین یا طبقه زیرین منزل‌تان آن را دوست داشتنی‌تر و کاربردی‌تر کنید. مهم نیست این فضا چقدر ممکن است ترسناک باشد، می‌توانید با رعایت چند نکته به صورت بهینه از آن استفاده و آن را به فضایی روشن و کاربردی تبدیل کنید.
 
   استفاده از رنگ خنثی یا رنگ‌های پاستیلی
زیرزمین یا طبقه زیرین، معمولا تاریک‌ترین فضا در هر خانه‌ای است. خیلی واضح است که با انتخاب رنگ خنثی یا رنگ پاستیلی روشن، می‌توانید فضا را روشن‌تر نشان دهید. اگر بخواهید برای هر منظوری از زیرزمین استفاده کنید به یک فضای روشن نیاز دارید تا هم بتوانید به درستی همه جا را ببینید و هم حس شادی و نشاط به شما منتقل شود.
   تمرکز بر کارایی زیرزمین
فکر نکنید زیر زمین یک فضای بی‌استفاده است که تنها گاهی در آن عبور و مرور دارید. با دقت به این مسئله بیندیشید که چگونه می‌توانید زیرزمین خانه‌تان را به مکانی قابل سکونت تبدیل کنید تا کارایی بیشتری داشته باشد. شما می‌توانید بعدازظهرهای جمعه را در یک زیرزمین شیک و دلچسب چرت بزنید یا از این مکان به عنوان محلی برای پذیرایی از مهمان یا حتی اتاقی برای بازی استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید آن را به یک سینمای کوچک برای خانواده تبدیل کنید. حتی این زیرزمین می‌تواند استراحتگاه شما باشد. اگر زیرزمین شما به اندازه کافی بزرگ است، می‌توانید آن را به فضاهایی برای انجام کارهای مختلف تقسیم کنید. اگر زیرزمین شما کوچک است می‌توانید بر اساس سبک زندگی فعلی‌تان، کارها را اولویت بندی کنید و در نهایت با توجه به شرایط خود و همچنین خانواده زیرزمین را به کارهای متفاوتی اختصاص دهید که به آن مشغول هستید.
   به راحتی و مناسب بودن آن فکر کنید
بزرگ‌ترین مبلی را که می‌توانید پیدا کنید، بردارید و به زیرزمین ببرید. از آن‌جایی که این جا یک اتاق است، می‌توانید بدون نگرانی آن را تبدیل به سالن کنید. صندلی‌های چرخان گزینه عالی برای لم دادن، تماشای تلویزیون و صحبت کردن هستند. این موجب می‌شود مبلمان شما کاربردی و شیک به نظر برسد. میزهای عسلی به شکل C هم بسیار مفید هستند. می‌توانید در هر جایی از مبلمان که می‌نشینید، آن را جابه جا کنید. پاف‌های دسته دار، ارزش زیادی را به هر اتاق  اضافه می‌کنند چراکه منعطف و به آسانی قابل جابه جایی هستند.
برای نوشتن این مطلب از سایت زیبابانو کمک گرفته‌شده‌است

نویسنده : مارال مرادی | روزنامه نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *