شوهرم با دوستانش بیشتر از بودن با من خوشحال است

خراسان/ ۱۹ ساله‌ام اما دیگر خسته شدم و تصمیم جدی برای طلاق گرفتم. حتی خانواده‌ام را هم راضی کردم. شوهرم، عاشقم نیست. خجالتی و منزوی است و به من ابراز علاقه نمی‌کند. تصور می‌کنم او با دوستانش بیشتر از بودن با من خوشحال است. به نظرم، اصلا برایش مهم نیستم. چه کنم؟
پاسخ
۱۹ سال دارید و بعید است که مدت زیادی از شروع زندگی مشترک‌تان گذشته باشد، این‌که جدایی را به عنوان اولین راه حل مشکل خود انتخاب کرده اید خوب نیست و متاسفانه نشان دهنده وجود یک خلأ عاطفی پنهان در رابطه شما و همسرتان است. ضمن این‌که توصیه می کنم قبل از هر اقدامی حتما به همراه همسرتان به یک مشاور با تجربه مراجعه کنید، مواردی را در ادامه خدمت تان عرض می کنم و امیدوارم راهگشا باشد.

   چرا زندگی‌مشترک‌تان پرشور نیست؟
سردی رابطه خود و همسرتان را علت یابی کنید. با توجه به توضیحات مطرح شده، لازم است که شما به دنبال یافتن موانع عمیق شدن رابطه تان باشید و بررسی کنید که چرا نتوانسته اید به اندازه کافی به همسرتان نزدیک و به زندگی مشترک تان وابسته شوید. دانستن این که آیا شما از ابتدا امید و انگیزه کافی را نداشته اید یا به مرور این علاقه و دلگرمی کمرنگ شده و این که چه اتفاقاتی باعث به وجود آمدن شرایط فعلی شده است، مهم به نظر می رسد و بهتر است برای این گونه سوالات پاسخ مناسبی پیدا کنید.
   به تفاوت های فردی توجه کنید
شما در متن پیامک تان به برخی از ویژگی های شخصیتی همسرتان از جمله کمرویی و انزوا اشاره ولی فراموش کرده اید که انسان ها و به ویژه دو جنس مخالف با هم فرق دارند و هیچ دو نفری را نمی توان پیدا کرد که دقیقا مثل هم فکر و رفتار کنند. بنابراین توصیه می کنم قبل از این که بخواهید شوهرتان را محکوم به ایراد و نقص کنید، به او حق بدهید که مانند شما فکر نکند چراکه او یک انسان با ویژگی های منحصر به خودش و با یک سابقه تربیتی و پرورشی متفاوت از خانواده شماست. اگر در زمینه رفتاری خاص با شوهرتان اختلاف سلیقه دارید، بهتر است به جای این که سعی در تغییر صددرصدی وی داشته باشید، با گفت‌و‌گو به یک حد تعادل برسید.
   براساس حدس و گمان‌هایتان تصمیم نگیرید
شما در پیامک خود به دو نکته اشاره کرده اید؛ یکی این که شوهرتان از بودن با دوستانش بیشتر لذت می برد و دیگری مهم   نبودن شما در زندگی اش. همان طور که خودتان بیان کرده اید، فکر می کنید که این گونه است ولی مطمئن نیستید. بنابراین سعی کنید از حدس و گمان در تصمیمات مهم و سرنوشت ساز زندگی استفاده نکنید و دغدغه های خودتان را با شوهرتان مطرح کنید تا خودش به آن ها پاسخ دهد.
   ویژگی های مثبت همسرتان را ببینید
همان‌طور که می دانید هیچ انسانی کامل نیست و هر فردی نقاط قوت و ضعفی دارد. در زندگی مشترک اگر زوج سعی کنند نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهند و نقاط قوت یکدیگر را تقویت کنند، به طور قطع میزان رضایت بیشتری از زندگی خواهند داشت و همواره موفق تر خواهند بود. به شما هم توصیه می کنم ضمن تعدیل سطح انتظارات خود، ویژگی های مثبت همسرتان را بزرگ نمایی و به او کمک کنید تا ضعف های خودش را برطرف کند. توجه داشته باشید که طلاق راهکار مناسبی نیست و به نوعی پاک کردن صورت مسئله است.

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان‌شناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *