کیهان از لنز ماشین‌های فضایی؛ بهترین تصاویر ثبت شده از کره زمین در ۷ روز اخیر

آنا/ ماهواره‌های در حال چرخش در اطراف کره زمین و سایر کاوشگرهای فضایی که در نقاط مختلف منظومه شمسی حضور دارند تصاویر زیبایی را از سیاره انسان‌ها و سایر اجرام آسمانی اطراف زمین ثبت و ارسال می‌کنند. معمولاً سازمان‌های فضایی هر هفته مجموعه‌ای از بهترین تصاویر ثبت شده به وسیله ماهواره‌ها و یا فضانوردان مستقر در ایستگاه بین‌المللی فضایی را برای عموم مردم منتشر می‌کنند. در ادامه تعدادی از عکس‌های گرفته شده از زمین و سایر سیاره‌های منظومه شمسی در ۷ روز اخیر را مشاهده می‌کنید:

 طوفان گرمسیری السا(Elsa)
تصویر فوق توسط یکی از فضانوردان حاضر در ایستگاه بین‌المللی فضایی به نام مگان مک‌آرتور در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری از سطح کره زمین ثبت شده است. در این عکس طوفان گرمسیری السا بر فراز مناطق مختلفی از ایالت کالیفرنیا در آمریکا قابل مشاهده است. طبق گزارش‌ها این طوفان آسیب‌های جدی به منازل مسکونی تعدادی از ساکنان ایالت کالیفرنیا وارد کرده و در برخی از مناطق نیز مردم خانه‌های خود را برای در امان ماندن از خسارت‌های جانی السا ترک کردند.


 حرکت کشتی‌ها در کانال سوئز
این عکس به وسیله یکی از ماهواره‌های شرکت پلنت(planet) گرفته شده است و اگر کمی به آن دقت کنید تعداد زیادی کشتی که به سمت کانال سوئز در حرکت هستند را مشاهده خواهید کرد. تصویر فوق مدتی بیش از ۷ روز پیش ثبت شده است ولی به دلیل تغییرات مدیریتی در شرکت پلنت و اهمیت فعالیت‌های فضایی این شرکت مجدداً مورد توجه علاقه‌مندان به تصاویر فضایی قرار گرفت. کانال سوئز یکی پرترددترین معبرهای آبی جهان است و روزانه ده‌ها کشتی از آن عبور می‌کنند.


 تصویری از قلب در مسیر حرکت کاوشگر استقامت
اگر به تصویر بالا دقت کنید شکلی از قلب را که در اثر حرکت کاوشگر نبوع ایجاد شده است را مشاهده می‌کنید. این عکس به وسیله بالگرد مریخی نبوع گرفته شده و در ۷ روز اخیر تا حد قابل توجهی مورد استقبال علاقه‌مندان به خبرهای فضایی قرار گرفته است. کاوشگر استقامت به همراه بالگرد مریخی نبوغ در حال تحقیق در سطح سیاره سرخ هستند و دانشمندان ناسا امیدوارند با استفاده از اطلاعات ارسالی آن‌ها به نتایجی دقیق در مورد احتمال شکل‌گیری حیات در مریخ دست پیدا کنند.


 پرتاب سه ماهواره در چهار روز
سازمان فضایی چین در هفته گذشته ۳ ماهواره تحقیقاتی را تنها در چهار روز به فضا پرتاب کرد. جزئیات دقیقی از مأموریت این ماهواره‌ها اعلام نشده است ولی هر کدام از آن‌ها از منطقه‌ای خاص به سمت محل مورد نظر پرتاب شدند. تصویر بالا مربوط به عملیات پرتاب یکی از آن ۳ ماهواره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *