کمک 5 میلیون دلاری خالق اتریوم به اوکراین

«ویتالیک بوترین» ۲۸ ساله، یکی از بنیانگذاران روسی-کانادایی اتریوم (ETH) در اوایل ماه آوریل معادل ۵ میلیون دلار در قالب اتریوم به اوکراین کمک مالی کرده است.

به گفته نهاد «کمک به اوکراین» (Aid for Ukraine) که توسط دولت اوکراین، شرکت خدمات مالی FTX، پلتفرم خدمات سهامداری Everstake و صرافی Kuna برای جمع‌آوری کمک‌های مالی کریپتو برای این کشور ایجاد شده است، بوترین با وجود مبلغ هنگفت سرمایه‌گذاری‌اش در مورد آن هنوز چیزی اعلام نکرده است. ظاهرا مبلغ اهدایی توسط نام دامنه تحت عنوان «vitalik.eth» واریز شده است.

نیمی از ۵ میلیون دلار به صورت مستقیم برای Aid for Ukraine اهدا شده و نیمی دیگر از آن به حساب خیریه رمزارز Unchain Fund که توسط فعالان جامعه بلاکچین برای کمک‌های بشردوستانه به اوکراینی‌ها اختصاص یافته، اختصاص یافته است.

«الکس بورنیاکوف» معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین، در توییت خود از بوترین تشکر کرد و نوشت:

«از کمک‌هایی که به شکل ارز دیجیتال برای نجات جان ما به Aid for Ukraine اهدا می‌شود، بسیار سپاسگزارم. این امر واقعا به تقویت کشور ما و حفاظت از ارزش‌های دموکراتیک آن کمک می‌کند. تشکر ویژه از ویتالیک بوترین برای ایستادن در کنار اوکراین.»

مجموع رمزارزهای اهدایی پس از کمک ویتالیک بوترین
بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط Cointelegraph، میزان کمک‌های ارز دیجیتال ارسال شده به دولت، ارتش و سازمان‌های خیریه اوکراین از ۱۳۳ میلیون دلار فراتر رفته است. Unchain Fund به تنهایی بیش از ۱۰ میلیون دلار جمع آوری کرده و بیشتر مشارکت‌های آن از توکن‌های NEAR و ETH انجام شده است. اما به طور کلی، به نظر می‌رسد سرعت کمک‌ها کاهش یافته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *