نویسنده «هری پاتر» در توئیتر تهدید به مرگ شد

افسران پلیس در حال انجام پرس و جو پس از ارسال پیام تهدید به نویسنده «هری پاتر» هستند که از سلمان رشدی حمایت کرد.
 پلیس در حال بررسی تهدیدی علیه جی کی رولینگ، نویسنده هری پاتر است که پس از انتشار واکنش وی در شبکه‌های اجتماعی به حمله به سلمان رشدی صورت گرفت.

روز جمعه، رولینگ در توییتی نوشت: «خبری وحشتناک. در حال حاضر خیلی حالم به هم خورده است. او را به حال خودش بگذارید.»

یکی از کاربران توییتر با نام میر آصف عزیز هم در پاسخ به او نوشت: نگران نباشید. شما نفر بعدی هستید.

رولینگ هم اسکرین شات‌هایی از تهدید را به اشتراک گذاشت و از همه کسانی که پیام‌های حمایتی ارسال کرده‌اند، تشکر کرد و نوشت: «پلیس درگیر تحقیقات است.»

سخنگوی پلیس اسکاتلند نیز در این خصوص گفت: ما گزارشی مبنی بر تهدید آنلاین دریافت کرده‌ایم و افسران در حال انجام تحقیقات هستند.

حساب توییتری که رولینگ را تهدید کرده بود، پیام‌هایی نیز در ستایش مردی منتشر کرد که در ایالت نیویورک به سلمان رشدی حمله و با چاقو، وی را زخمی کرد.

به نظر می‌رسد که توییت فرد تهدید کننده رولینگ تا صبح یکشنبه حذف شده است.

در بیانیه‌ای، رؤسای برادران وارنر دیسکاوری (WBD)، شرکت سرگرمی اقتباس‌های فیلم سری هری پاتر نوشته رولینگ، گفتند که تهدیدات علیه نویسنده را «به شدت محکوم می‌کنند».

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در کنار او و همه نویسندگان، داستان‌نویسان و خالقانی هستیم که شجاعانه خلاقیت و نظرات خود را بیان می‌کنند. WBD به آزادی بیان، گفتمان مسالمت آمیز و حمایت از کسانی که نظرات خود را در عرصه عمومی ارائه می‌دهند، اعتقاد دارد.

رولینگ همچنین از توییتر خواست تا اقدامی در خصوص این تهدید انجام دهد.

رولینگ گفت: پاسخ توییتر این بود: «پس از بررسی اطلاعات موجود، متوجه شدیم که در محتوایی که شما گزارش کرده‌اید، هیچ نقضی از قوانین توییتر وجود ندارد. ما از کمک شما قدردانی می‌کنیم و شما را تشویق می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی، دوباره در آینده تماس بگیرید.»

رولینگ پاسخ داد: «این‌ها دستورالعمل‌های شما هستند، درست است؟ خشونت: شما نمی‌توانید علیه یک فرد یا گروهی از مردم به خشونت تهدید کنید. ما همچنین تمجید از خشونت را ممنوع می‌کنیم… تروریسم/ افراط‌گرایی خشونت‌آمیز: شما نمی‌توانید تروریسم را تهدید یا ترویج کنید…». در حالی که توییتر برای اظهار نظر در نظر گرفته شده است.

رولینگ، یکی از نویسندگانی است که نسبت به سلمان رشدی ابراز نگرانی کرده است و علاوه بر این، نویسندگانی از جمله نیل گیمن، استیون کینگ، و ویلیام دالریمپل، این حمله را “روزی وحشتناک برای ادبیات، آزادی بیان و نویسندگان در همه جا” توصیف کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *