لندکروزر یا ۲۰۶؟ / مقایسه جالب “آخرین‌خودرو” به بهانه سخنان جنجالی میرسلیم

“مشاهده این ویدئو در آپارات”

آخرین خودرو/ در قسمت جدید مجموعه برنامه های بررسی خودرو در رسانه «آخرین خودرو» به سراغ تویوتا لندکروزر اتاق ۳۰۰ یا همان J300 رفته ایم. 


بازار


تویوتا لندکروزر اتاق ۳۰۰ که کد فنی J300 را دارد، در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این خودرو ابتدا به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس آمد و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. در تولید لندکروزر نسل جدید از فرایندهای مونتاژی به روز بهره برده شده و ساختار پلتفرم TNGA تویوتا در آن رعایت شده است. در حال حاضر برای خرید این شاسی بلند ژاپنی در تمام بازارها، صف خرید وجود دارد و در صورتی که مشتری نسخه ای بر اساس سفارش خود را بخواهد، باید حداقل سه ماه در نوبت باشد. 

تویوتا لندکروزر J300 با سه پیشرانه به بازار جهانی عرضه شده است. در این برنامه آخرین خودرو به سراغ تیپ GX-R با پیشرانه ۴ لیتری تنفس طبیعی ۱GR-RE رفته ایم. این پیشرانه قدرت ۲۷۱ اسب بخار را با گشتاور ۳۷۷ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلو و عقب این SUV می رساند.

کانال تلگرام آخرین خودرو را دنبال کنید 
در حال حاضر به خاطر ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، امکان حضور تویوتا لندکروزر اتاق ۳۰۰ پلاک ملی وجود ندارد و برای همین نمونه های این SUV در ایران با پلاک های دیپلمات و گذر موقت تردد می کنند. البته در صورتی که عمر لندکروزرهای اتاق ۳۰۰ دیپلمات به فراتر از ۳ سال برسد، امکان شماره گذاری آن ها با پلاک ملی فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *