طرز تهیه دونات پچ پچ خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

چی شی/ دونات نوعی نان است که با استفاده از مخمر به طور کامل به عمل آمده است و در آن پف دهنده های شیمیایی استفاده نشده است و در روغن سرخ می شود. دونات پچ پچ خمیر مشابه دونات دارد اما به صورت لایه ای مانند کروسان تهیه می شود. این نان ها بسیار سبک و خوشمزه است و شیرینی کمی نسبت به کلوچه یا کیک دارد و بدون فر در روغن سرخ می شود.

مواد لازم دونات پچ پچ
شیر۲۵۰ میلی لیتر
آب۱۲۵ میلی لیتر
تخم مرغ۱ عدد
کره۷۰ گرم
شکر۵ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
مخمر خشک۱ قاشق چای خوری
وانیل شکری۲ قاشق چای خوری
آردتقریبا نیم کیلو گرم
طرز تهیه دونات پچ پچ 
مرحله اول
برای تهیه دونات خوشمزه به روش پچ پچ در ابتدای کار، در یک لیوان یا یک کاسه کوچک شیر ولرم و آب را با هم مخلوط کرده و به آن شکر و مخمر را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا مایه فعال شود. حدود ۱۰ دقیقه زمان لازم است.

مرحله دوم
حالا تخم مرغ را درون یک کاسه دیگر می ریزیم. کره که به دمای محیط رسیده است را به آن اضافه کرده و نمک و وانیل می زنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. حالا آرد را کم کم اضافه می کنیم.
 
مرحله سوم
سپس با قاشق هم می زنیم. سپس خمیر که یک گوشه جمع و منسجم شد، کمی آرد روی میز کار می پاشیم و خمیر را ورز می دهیم. خمیر نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد. میزان مصرف آرد نیز بستگی به جنس آرد دارد و برای هر نوع آردی متفاوت است.
 
مرحله چهارم
در این مرحله روی خمیر را با حوله پوشانده و اجازه می دهیم تا ۱ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. سپس خمیر را به دو قسمت مساوی چانه می کنیم. هر قسمت را با وردنه به ضخامت ۱ سانتی متر پهن می کنیم.
 
مرحله پنجم
سپس مانند پیتزا به صورت مثلثی شعاعی برش می زنیم. هر قسمت را از طرف پهن تر آن رول می کنیم و کنار می گذاریم. تمام خمیر را به این شکل در می آوریم. یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله ششم
سپس دونات ها را درون روغن سرخ می کنیم. وقتی که همه اطراف دونات ها قهوه ای طلایی شد، پیراشکی ها را روی دستمال قرار داده تا روغن اضافه آن کشیده شود و سپس با پودر قند یا شکلات ذوب شده تزیین می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *