طرز تهیه بشقاب سبزیجات رژیمی

چی شی/ بشقاب سبزیجات رژیمی از ترکیب سبزیجات مختلف که در تابه یا فر پخته شده است بدست می آید. در این دستور، پیاز و سیر و قارچ و اسفناج کمی سرخ شده است که می توان مقدار روغن آن را خیلی کم در نظر گرفت تا رژیمی باقی بماند یا از روغن زیتون برای تفت دادن استفاده کرد. این بشقاب رژیمی گیاهی بوده و برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند مناسب است.  
مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی پخته شده۳۰۰ گرم
گوجه گیلاسی۲۰۰ گرم
قارچ۳۰۰ گرم
اسفناج۲۰۰ گرم
سیر رنده شده۲ الی ۳ حبه
پیاز۱ عدد
آووکادو به دلخواه۱ عدد
آویشن۱ قاشق چای خوری
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون به میزان لازم
طرز تهیه بشقاب سبزیجات رژیمی 
مرحله اول
برای تهیه بشقا سبزیجات خوشمزه و سالم به روش رژیمی در ابتدای کار، سیب زمینی ها را با پوست به خوبی می شوییم، سپس با کمی آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سریعتر آبپز شوند.
 
مرحله دوم
در این مرحله وقتی که سیب زمینی ها به طور کامل پختند، پوست آنها را به آرامی جدا می کنیم. اگر سیب زمینی ها ریز بود که بهتر است ریز انتخاب شود، نیاز به خرد کردن ندارد ولی اگر درشت بود آن را به قطعات درشت خرد می کنیم.
 
مرحله سوم
روی آن را پودر آویشن و پاپریکا و روغن زیتون و نمک و فلفل می ریزیم و مزه دار می کنیم. درون ظرف مناسب ریخته و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا برشته شود. گوجه های گیلاسی را شسته و درون ظرف دیگری می ریزیم.
 
مرحله چهارم
حالا به مدت ۲۰ دقیقه درون فر می گذاریم تا پخته و کبابی شود. می توان به جای فر از تابه گریل استفاده کرد. سپس یک تابه را با کمی روغن روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز را شسته و پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم
پیاز ها را درون روغن ریخته و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. وقتی که سبک شد، سیر رنده شده را هم به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. در این فاصله قارچ ها را شسته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. اسفناج ها را هم خرد می کنیم.
 
مرحله ششم
سپس با قارچ به مخلوط پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا نرم و طلایی شود. در آخر سیب زمینی ها و گوجه های گریل شده را به تابه بر گردانده و کمی تفت می دهیم و در ظرف مناسب می کشیم. در صورت تمایل پوره آووکادو هم تهیه و کنار این مواد سرو می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *