بی‌ام‌و M5 CS را می‌توان جزو شاخص‌ترین محصولات چند سال اخیر این خودروساز دانست. چند محصول جدید بی‌ام‌و واکنش‌های متفاوتی را بین طرفداران ایجاد کرده‌اند اما قطعاً M5 CS دل اکثر دوستداران این برند باواریایی را به دست آورده است. سوپر سدان سطح بالای بی‌ام‌و در دوران الکتریکی سازی خودروها یک عصیانگر محسوب می‌شود چراکه همچنان از پیشرانه ۸ سیلندر استفاده می‌کند و نیازی به دستیار هیبریدی ندارد. تولید این خودرو متوقف شده زیرا ژرمن‌ها از همان روز اول گفتند که تنها تعداد محدودی از M5 CS را تولید کرده‌اند و بنابراین شانس دیدن این خودرو در جاده‌ها چندان بالا نخواهد بود.

خشن‌ترین نسخه از خانواده M5 به تازگی راهی اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شده تا آقایی کند. این خودرو در زمان عرضه قوی‌ترین محصول تاریخ بی‌ام‌و بود چراکه پیشرانه ۴.۴ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۶۲۶ اسب بخاری تولید می‌کرد. یکی از ویژگی‌های برجسته M5 CS را می‌توان صدای پرطنین و گیرای پیشرانه و اگزوز دانست. در اواخر ویدئوی منتشر شده از این خودرو نیز می‌توانیم عبور عقربه سرعت شمار از عدد ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و رسیدن به سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعت را تماشا کنیم.

بی‌ام‌و M5 CS آخرین خودروی مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ناب است زیرا تائید شده نسل بعدی M5 از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد. خوشبختانه نسل بعدی این سوپر سدان همچنان به پیشرانه ۸ سیلندر وفادار باقی خواهد ماند اما بخش M از پیشرانه جدید S68 هیبریدی ملایم استفاده خواهد کرد، پیشرانه‌ای که در XM 2023 جدید نیز بکار رفته است. این شاسی‌بلند پرفورمنس در حالت استاندارد قدرت ۶۵۰ اسب بخاری داشته و البته مدل رِد لیبل با خروجی ۷۵۰ اسب بخاری قدرت‌نمایی خواهد کرد. هنوز مشخص نیست آیا M5 بعدی نیز چنین قدرتی خواهد داشت یا خیر.

به نقل از بی‌ام‌و بلاگ، از آنجایی که M5 CS را می‌توان شام آخر پیشرانه‌های درون‌سوز ناب بی‌ام‌و دانست، قطعاً ارزش این خودرو در آینده افزایش خواهد یافت زیرا بی‌ام‌و M از پیشرانه‌های هیبریدی و الکتریکی در محصولات آتی خود استفاده خواهد کرد. همچنین نشان CS نیز آینده روشنی خواهد داشت زیرا در آینده نزدیک شاهد معرفی خودروهای M3 CS و M4 CS خواهیم بود. ژرمن‌ها شاید خودروی M2 CS را نیز تولید کنند هرچند این یکی چراغ سبز قطعی را دریافت نکرده است.