این علامت یعنی داری به کاکتوست زیاد آب میدی

بیش از حد آب دادن به کاکتوس و حتی وجود رطوبت زیاد در هوا باعث ایجاد مشکلاتی برای گیاه خواهد شد و باید قبل از مزمن شدن؛ به فکر راه چاره ای باشید تا به سلامت گیاه تان آسیبی نرساند؛ که در این مطلب در این مورد توضیحِ کامل خواهیم داد.
خطر زیاد آب دادن به کاکتوس چیست؟
نباید زیاد به کاکتوس تان آب دهید‌؛ در غیر این صورت دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی ریشه یا قارچ گیاهی خواهد شد و اگر جلوی عفونت قارچ را نگیرید، باعث می شود که برگ گیاه کم‌کم از بین برود و ساقه و گل های آن نیز آسیب ببینند. در مورد رفع مشکلات باکتری هم باید سریع تر اقدام کنید که معمولاً در محیط مرطوب اتفاق می‌ افتد و ریشه ها را می پوساند. هجوم حشرات به کاکتوسی که زیاد آب خورده، هم یک آسیب رایج است.
علائم زیاد آب دادن به کاکتوس
شاید تشخیص این که کاکتوس شما بیش از حد آبیاری شده؛ دشوار باشد. با این حال، برخی از نشانه ها می توانند به شما کمک کنند تا متوجه شوید که آیا کاکتوس تان بیش از حد آبیاری شده است یا خیر.
غوطه ور بودن خاک در آب
خاکی که مدام خیس باشد، یعنی زیاد آب خورده است که در مورد کاکتوس نباید چنین اتفاقی بیفتد.
خم و کج شدن کاکتوس
اگر کاکتوس زیاد آب بخورد، نمی تواند صاف بایستد و حالت خمیده و رو به پایین پیدا می کند‌‌.
پژمرده شدن برگ ها
اگر آب زیادی داخل گلدان کاکتوس وجود داشته باشد؛ گیاه پژمرده شده، به سمت پایین می افتد و ریشه اش آسیب می بیند، زیرا نمی تواند به اندازه کافی آب جذب کند.
شل و نرم شدن خاک
اگر احساس کردید که خاک کاکتوس تان خیلی لزج، نرم یا شل شده است؛ یعنی رطوبت زیادی داخل آن وجود دارد و احتمال این که حشرات در آن، جا خوش کنند، بسیار بالا خواهد بود.
کپک زدن خاک
ممکن است که داخل خاک گلدان کپک رشد کند. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که بیش از حد به گیاه آب داده باشید و باید هر چه سریع تر برای تعویض خاک گلدان تان اقدام کنید.
پایین افتادن کاکتوس
پایین افتادن کاکتوس به معنای آن است که زیاد آب خورده و دیگر مانند همیشه انرژی و سلامت ندارد.
تغییر رنگ
آب دادن بیش از حد به گیاه کاکتوس باعث می شود که رنگ آن تغییر کند و به رنگ زرد نزدیک شود؛ این یعنی که کاکتوس برای مدت زمان طولانی آب خورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *