وقتی اولین تصاویر ثبت شده با تلسکوپ جیمز وب بعد از مدت‌ها منتشر شد، افراد زیادی اعلام کردند که انتظارات بیشتری از این عکس‌ها داشتند. برخی می‌گفتند که هابل هم می‌تواند چنین عکس‌هایی را ثبت کند. اما واقعیت این است که تلسکوپ جیمز وب موفق شده عمیق‌ترین عکس از جهان اطراف ما را ثبت کند.

این تلسکوپ قادر به ثبت کهکشان‌هایی با قدمت بیش از ۱۳ میلیارد سال است. این یعنی برخی از کهکشان‌هایی که در تصویر معروف جیمز وب می‌توانیم ببینیم، فقط چند صد هزار سال بعد از انفجار بزرگ یا بیگ بنگ شکل گرفته‌اند. با وجود اینکه هابل هم تلسکوپ بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود، اما جیمز وب می‌تواند اطلاعات بسیار بیشتر و دقیق‌تری را در اختیار دانشمندان قرار دهد.

تلسکوپ جیمز وب همچنین موفق به ثبت عکسی زیبا و پرجزییات از سحابی کارینا شده است. ساختارهای قرار گرفته در این عکس را قبلا ندیده بودیم و همین موضوع اهمیت قدرت بالای تلسکوپ وب را نشان می‌دهد. با مطالعه‌ی دقیق این سحابی، دانشمندان به بینش تازه‌ای در مورد تولد ستارگان دست پیدا می‌کنند. در قسمت بعدی این ویدیو، به بررسی دو عکس دیگر ثبت شده توسط ابن تلسکوپ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.