طرز تهیه پیاز شکم پر سوخاری یک پیش غذای عالی

چی شی/ پیاز سوخاری یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین پیش غذاها ست که در منوی اغلب رستوران ها پیدا می‌ شود. پیاز سوخاری اغلب به شکل حلقه ای درست می‌ شود. پیاز یکی از سبزیجاتی است که خواص بسیاری برای بدن دارد و می‌توان با آن غذاهای بسیار متنوعی درست کرد. پیاز شکم پر سوخاری یکی از این غذاها است که می تواند یک پیش غذای خوشمزه برای مهمانی ها باشد.

مواد لازم پیاز شکم پر حلقه ای
پیاز برای حلقه کردن۲ عدد
نخود۱۷۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
زیره۱ قاشق چای خوری
سس تندیک و نیم قاشق غذا خوری
جعفری۱۵ گرم
گشنیز۱۵ گرم
آرد جوانه گندم۶ قاشق غذا خوری
لیمو ترش نصف یک عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
آرد نصف فنجان
شیر گیاهی نصف فنجان
پودر سوخاری به میزان لازم
طرز تهیه پیاز شکم سوخاری 
مرحله اول
برای تهیه پیاز شکم پر خوشمزه و مخصوص به ضورت حلقه ای در ابتدای کار، پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت حلقه حلقه به طوری که ضخامت آن نه کم باشد نه زیاد برش می زنیم. می‌توانیم از دو حلقه پیاز داخل همدیگر استفاده کنیم.

مرحله دوم
حال در این مرحله به مواد داخل پیاز می پردازیم. برای این کار نخود را حداقل از ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل در یک کاسه حاوی آب می خیسانیم و در صورت امکان آب را چندین مرتبه عوض می کنیم تا نفخ نخود به طور کامل گرفته شود.
 
مرحله سوم
در این مرحله نخود را به همراه دو لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا نخود به طور کامل بپزد. بعد از پخته شدن درون غذاساز می‌ریزیم. پیاز دیگری را شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم.

مرحله چهارم
به نخود ها پیاز، سیر، زیره، سس تند، جعفری، گشنیز، نمک، فلفل و آرد جوانه گندم را اضافه می ‌کنیم و کاملا با هم مخلوط می کنیم. از هر آرد دیگر هم می ‌توان استفاده کرد. از مواد اندازه حلقه های پیاز برمی‌داریم و داخل پیاز ها را کاملا پر می‌کنیم و نیم ساعت داخل فریزر قرار می‌ دهیم.
 
مرحله پنجم
در یک کاسه، آرد و شیر را با هم مخلوط می‌ کنیم، حلقه های پیاز را داخل مخلوط آرد و شیر و بعد داخل پودر سوخاری قرار می ‌دهیم. با تکان دادن ظرف همه جای حلقه پیاز را به پودر سوخاری آغشته می‌ کنیم. با کمی روغن آن را سرخ می‌ کنیم.

مرحله ششم
این حلقه های سوخاری شکم پر را داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می‌ دهیم. به خاطر استاندارد نبودن دمای فر آن را مرتب چک می ‌کنیم. وقتی که پیاز ها برشته و پخته شد، آن را از فر خارج کرده و سرو می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *