پهپاد پوشیدنی کوپترپک – CopterPack انسان را به پرنده تبدیل می‌کند و آینده سیستم‌های حمل و نقل است. در یک ویدیو عملکرد این پهپاد را ببینید.

آینده صنعت حمل و نقل به وسایل نقلیه هوایی تعلق دارد؛ از خودروهای پرنده گرفته تا هواگردهای عمودپرواز الکتریکی یا همان ویتول‌ها. پهپاد یا هلیکوپتر پوشیدنی الکتریکی کوپترپک با اتوپایلوت خودترازشونده یکی از این محصولات است که نمایی از آینده حمل و نقل را نشان می‌دهد. البته CopterPack یک محصول «مفهومی» است که هنوز در مرحله توسعه به سر می‌برد.

کوپترپک بدنه فیبر کربنی دارد و از چراغ‌های LED با اشعه‌های سفید روشن بهره می‌برد. به گفته شرکت استرالیایی کوپترپک، یکی از ویژگی‌های خاص این هواگرد این است که وقتی فرد آن را می‌پوشد، حس می‌کند بدن خود با آن یکپارچه شده است و به عنوان یک وسیله واحد عمل می‌کنند.

پهپاد پوشیدنی کوپترپک قبلاً اولین پرواز خود را پشت سر گذاشته و تیم طراحی از طریق آن توانسته است دینامیک پرواز و پایدارسازی محصول واقعی را زیر ذره‌بین ببرد. با توجه به ویدئویی که از این تست منتشر شده، کوپترپک احتمالاً دو پروانه خواهد داشت و این دو پروانه به بخشی مرکزی که فرد به تن می‌کند، متصل خواهند بود. گذشته از این، یک کلاه ایمنی هم در دسترس قرار می‌گیرد که مانع نفوذ گرد و غبار و اشیاء خطرناک به چشم می‌شود.

با توجه به پروانه‌های موجود، کوپترپک به موتورهای جت قدرتمندی نیاز خواهد داشت. ضمناً مشاهده می‌کنیم که نه بخش پایینی و نه بخش بالایی پروانه‌ها پوشیده نشده است. این نوع طراحی خطرات غیرمنتظره‌ای را با خود به دنبال می‌آورد اما این احتمال وجود دارد که تیم طراحی هنوز مشغول آزمون و خطا باشد و این نکته را مد نظر قرار داده باشد.

پهپاد پوشیدنی کوپترپک احتمالاً مجهز به باتری لیتیوم یونی خواهد بود و اتوپایلوت خودترازشونده آن آرزوی کسانی را که می‌خواهند در آسمان سفر کنند بدون اینکه کنترل چیزی را در دست بگیرند برآورده می‌کند. همان‌طور که در ویدیو قابل مشاهده است، فرد می‌تواند به راحتی هواگرد را هدایت کند و آن را به جلو، عقب و دو طرف جهت بدهد. چراغ‌های LED اضافی به پیدا کردن مسیر در شب کمک می‌کنند و جوی‌استیک‌هایی در دو دست هدایت‌کننده قرار خواهد داشت که به وسیله آن می‌توان جهت، سرعت و نیروی پیش‌رانش را تنظیم کرد.

شرکت CopterPack جزئیات جدیدی را درباره فناوری و سایر مشخصات این هواگرد به اشتراک نگذاشته و تا به اینجا صرفاً ۴ ویدیو در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.