با تغییرات جامعه در دهه ۸۰، فیلم‌های سینمایی تولید شده در این دهه نسبت به دهه‌های پیشین، رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است. در ادامه نگاهی داریم به پرمخاطب‌ترین فیلم‌هایی که ۲۰ سال پیش اکران شدند.

کدام فیلم را بیشتر دوست دارید؟
کلاه قرمزی و سروناز (ایرج طهماسب)
کلاه قرمزی پس از سال‌ها بالاخره در امتحانات مدرسه‌اش قبول شده و به عنوان شاگرد ممتاز مدرسه معرفی می‌شود. عموی کلاه قرمزی به عنوان جایزه دوچرخه‌ای برای او می‌خرد اما به سرقت رفتن دوچرخه ماجراهای دیگری را برای او به وجود می‌آورد.

من ترانه ۱۵ سال دارم (رسول صدرعاملی)
ترانه دختر نوجوانی است که مادرش را در کودکی از دست داده و پدرش در زندان است. او با مادربزرگ پیرش زندگی می‌کند و خرج زندگی‌شان را می‌دهد اما آشنایی با پسری پولدار و ازدواج با او، زندگی‌اش را با تغییراتی مواجه می‌کند.

 نان عشق و موتور ۱۰۰۰ (ابوالحسن داوودی)
یارولی عموی باران که تنها قیم او به حساب می‌آید، او را موظف به تصمیم‌گیری و انتخاب همسر در مدت زمانی معین می‌کند. او که متوجه علاقه برزو جوان تعمیرکار به باران می‌شود، تلاش می‌کند او را به ازدواج ترغیب کند و از طرفی آریو شمس نیز با فریب باران و وعده خروج از کشور نظر باران را نسبت به خود جلب کرده است.

زندان زنان (منیژه حکمت)
رئیس جدید با ورود به زندان زنان، قوانین تازه‌ای برای افراد خاطی در نظر می‌گیرد اما یکی از زندانیان به نام میترا به این قوانین تن نمی‌دهد و به انفرادی می‌رود.

شام آخر (فریدون جیرانی)
میهن مشرقی استاد دانشکده معماری بعد از ۲۶ سال زندگی مشترک مشترک با همسرش از او جدا می‌شود. زندگی او با حضور مانی معترف دانشجوی رشته معماری دگرگون می‌شود؛ او که با خانواده ستاره رابطه‌ای صمیمانه دارد، به میهن ابراز علاقه می‌کند و این ماجرا اتفاقات تازه‌ای را رقم می‌زند.

مزاحم (سیروس الوند)
نیما دادگر و همسرش در حال بازی در یک فیلم هستند و در این میان تلفن‌های مشکوک زیادی باعث ناراحتی نیما و غزل می‌شود. این مزاحمت‌های تلفنی به مرور موجب شک غزل به نیما و درگیری آن دو با یکدیگر می‌شود.

دختر شیرینی فروش (ایرج طهماسب)
پسر و دختر دو خانواده قصد ازدواج دارند اما به دلیل مخالفت والدینشان عروسی بارها به هم خورده است. دختر و پسر برای مقابله با خانواده‌های خود تصمیم به خودکشی می‌گیرند و به آن‌ها اخطار می‌دهند که باید با ازدواجشان موافقت کنند.