سید محسن وزیری تهیه‌کننده سینما گفت: اینکه برخی انتظار دارند رئیس سینما شق‌القمر کند و یک ساله همه مشکلات سینما را حل کند، انتظار باطل و غیرمنطقی است ولی باید از رئیس سینما انتظار داشت لااقل برخی از مشکلات مبتلابه اصلی را حل کند.

سید محسن وزیری، پیرامون احیای وضعیت فعلی سینما گفت: رئیس سازمان سینمایی در این یک سال برخی اقدامات قابل قبول مثل تجمیع جشنواره های فجر و انتقال هنروتجربه به مرکز گسترش را انجام داده که در جهت چابک سازی و تعدیل هزینه ها اقدامات موثری بوده است و باید با چابک سازی زیر مجموعه هایی مثل فارابی و مرکز و موزه و انجمن و… ادامه یابد تا حداقل تلفات بودجه ای را داشته باشیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی خبرچین در همین رابطه ادامه داد: برخی مشکلات سینما ازجمله مشکلات فقدان بیمه بیکاری مربوط به دولت فعلی نیست و متاسفانه کم کاری دولتهای قبل بوده که به این دولت به ارث رسیده و حالا اگر دولت فعلی بتواند برای این امور چاره ای بیندیشد، حتما موثر خواهد بود.

پیشکسوتان سینما اکثرا زیر فشار مالی هستند
محسن وزیری افزود: خیلی از پیشکسوتان سینما مستاجر هستند و سالها است که کاری انجام نداده اند و فشار مالی روی آنها بسیار است و دولت باید با ایجاد کارگروها و تقویت صندوق های حمایتی به هنرمندان کمک کند.

وزیری درباره پیشنهاد خودش به روسای سینما افزود: سازمان سینمایی در تعامل با دیگر نهادهای سینمایی می‌تواند با ابلاغیه ای از گروهای تولید بخواهد که حداقل درصدی از عوامل تولید فیلمشان را از افراد باسابقه انتخاب کنند تا پیشکسوتان بیکار نمانند.

وزیری: بالا رفتن هزینه تولید سینما مشکلی اصلی ماست
این تهیه‌کننده سینما در همین رابطه ادامه داد: از هنرمندان مرفه که جیب شان با پول ملت پر شده خواهش میکنم از حاشیه سازی دست بردارند و به جای آلودگی به سیاست که در تخصصشان نیست، خواستار بهبود معیشت بدنه سینما و حل مشکلات اولیه آن شوند.

وزیری خاطرنشان کرد: الان بالا رفتن غیرمنطقی هزینه تولید فیلم یکی از مشکلات همه ماست ولی چرا بیانیه ای در این باره نمی‌دهند و فقط دنباله روی سیاسیون هستند، توصیه ام این است که به فکر همکاران گرفتار خود باشند و اگر هم نظری می‌دهند درباره حل مشکل این همکاران باشد.