احساسات سرکوب شده و روابط از دست‌رفته در «تقدیر»

نتفلیکس پلتفرم جهانی و معروف پخش آنلاین فیلم و سریال در سراسر دنیا سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی تولید محتواهای سطح بالا برای جذب مخاطبان منطقه‌ای کرد. یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها در ترکیه و با سریال «تقدیر» بود. تصور ما از سریال‌های ترکی، داستان‌های ۴۰۰ قسمتی و سطحی، از عشق‌های آتشین و خیانت است. اما نتفلیکس با ساخت «تقدیر» در ترکیه نشان داد صنعت سریال‌سازی این کشور چه ظرفیت‌های شگفت‌انگیزی دارد. «تقدیر» با داستانی روان‌شناسی، گیرا و البته خاص، با فُرمی که شباهت زیادی به سینمای موج نوی فرانسه و ایتالیا دارد قصه رویاها، عشق‌ها، ترس‌ها و احساسات سرکوب شده آدم‌هاست. با «آلابست» باشید در معرفی اختصاصی این سریال فوق‌العاده.

وقتی زندگی‌ها گره می‌خورد

از همین اول بگوییم تقدیر هیچ‌شباهتی به فیلم‌ها و سریال‌های ترکی ندارد. بی‌محابا مخاطب را با واقعیت عریان و تلخ زندگی مواجه می‌کند. سریال داستان یک دختر روستایی و زیبا به‌نام مریم است که در خانه یک فرد ثروتمند به‌عنوان خدمتکار کار می‌کند. مریم بی‌دلیل غش می‌کند برای همین با مشورت دوستش و اجازه از روحانی روستا به یک روان‌پزشک مراجعه می‌کند. روانپزشک که یک خانم تحصیلکرده در آمریکاست از دخترهایی مثل مریم متنفر است اما کم‌کم درگیر دنیای مریم می‌شود. مریم احساسات سرکوب شده‌ای دارد که باعث می‌شود تنها بماند و غم‌هایی را در دلش حمل کند. زن برادر مریم هم که قربانی تجاوز بوده افسردگی دارد و دست به خودکشی می‌زند. در این شرایط زندگی چند آدم که در ظاهر هیچ ارتباطی بهم نداشتند با هم پیوند می‌خورند و در خلال غم‌های‌شان به اهمیت توجه به احساسات، حفظ روابط انسانی، جادوی عشق و دوستی پی می‌بریم. بازی‌های سریال در اوج هستند و در کلاس جهانی ارائه می‌شوند. فیلمنامه قوس‌های جالبی به شخصیت‌ها می‌دهد و آرام پیش می‌رود. اگر دنیای یک سریال روان‌شناسانه که بافت فرهنگی داستانش به جامعه ما نزدیک است تقدیر را از دست ندهید.    

>>> برای تماشای سریال تقدیر کلیک کنید

نکته ۱: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته ۲: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آلابست» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته ۳: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.

برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آلابست بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید: 

.

.

.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *