بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

آلابست/ دهه ۲۰۱۰ میلادی یکی از جذاب‌ترین دهه‌های تاریخ سینما است و فیلم‌های دیدنی متعددی دارد.

آغاز قرن بیست و یکم سینما را وارد دوران جدیدی کرد. روز‌هایی که سینما با کمک نفوذ بیشتر فناوری موفق شد تا جذابیت بیشتری پیدا کند و به همین دلیل عناوین خیره‌کننده‌ای از راه رسیدند که تماشاگران را بیشتر از قبل تحت تاثیر قرار می‌دهند. در این میان دهه دوم قرن بیست و یکم که سال‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی را شامل می‌شود هم جذابیت بیشتری دارد؛ بنابراین فرصتی فراهم شده تا بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی را مرور کنید. در ادامه با بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید، آشنا می‌شوید.

Parasite | انگل

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۹۹ از ۱۰۰

تقریبا غیرممکن است که هوادار سینما باشید و نام «انگل» به گوش شما نخورده باشد. نخستین فیلم سینمای کره جنوبی که نه تنها جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار را برنده شد بلکه سه جایزه دیگر این مراسم را هم از آن خود کرد. پس با فیلمی پیچیده، درگیرکننده و تامل‌برانگیز مواجه هستیم که منتقدان سینما هم آن را دوست دارند. «انگل» با استفاده درست از کلیشه و نقش آن در روایت داستان به یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل می‌شود که ژانر درام می‌تواند به وجود آن افتخار کند. بسیاری از منتقدان، این فیلم را بهترین اثر بونگ جون هو، کارگردان مشهور کره جنوبی، می‌دانند و باور دارند تماشاگر با تماشای «انگل» در دنیایی قرار می‌گیرد که شکل‌گیری آن توسط هیچ ژانری ممکن نیست.

به عبارت دیگر، «انگل» به صورت یک کمدی غیرعادی آغاز می‌شود و به اثری عجیب تغییر شکل می‌دهد که در هیچ ژانری قرار نمی‌گیرد. جدیدترین فیلم بونگ جون هو زندگی را زیر باور‌های معمول جستجو می‌کند و در نهایت انسان را در بالاترین سطح جنون خود به تصویر می‌کشد. این فیلم را باید در لیست بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی هم قرار داد.

خلاصه داستان: خانواده‌ای فقیر، راه مناسبی برای کسب درآمد پیدا می‌کنند، اما حوادثی رخ می‌دهد که زندگی آن‌ها را برای همیشه ویران می‌کند.

بیبی راننده | Baby Driver

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

ادگار رایت کارگردان شناخته‌شده‌ای است که بسیاری از اهالی سینما او را با فیلم‌هایی مانند «پایان دنیا» و «اسکات پلگریم در برابر دنیا» به یاد می‌آورند در سال ۲۰۱۷ یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های کارنامه کاری‌اش را اکران کرد که هنوز هم آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. اگرچه این فیلم یکی از شگفتی‌های گیشه در سال ۲۰۱۷ بود، اما منتقدان باور دارند «بیبی راننده» باید بیشتر تحسین می‌شد. فیلمی که شاید ناشناخته باشد، اما ارزش تماشاکردن را دارد و در لیست بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی هم قرار می‌گیرد.

خلاصه داستان: پسری به نام بیبی عاشق دختری به نام دبورا می‌شود که شغل مشکوکی دارد. بیبی دوست دارد همیشه در کنار دبورا باشد، اما مشکل اساسی آن است که دبورا شغل بیش از حد مشکوکی دارد. با این حال بیبی این چالش را می‌پذیرد و تصمیم می‌گیرد در کنار او کار کند؛ بنابراین وقتی بیبی به خودش می‌آید به این نتیجه می‌رسد برای مجموعه‌ای کار می‌کند که تنها به سرقت‌های بزرگ مشغول است. رییس دیوانه‌ی او، ممکن است بیبی را درگیر دردسر‌های بزرگی کند.

Roma | رم

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

این فیلم درام سیاه‌وسفید به نویسندگی و کارگردانی آلفونسو کوارون در سال ۲۰۱۸ برای پخش در سرویس استریم نتفلیکس آماده شد. از آن‌جایی که عوامل فیلم امیدوار بودند فیلم «رم» برای حضور در فصل جوایز شانس اندکی داشته باشد، تلاش کردند تا آن را برای اکران‌های محدود هم آماده کنند. چون براساس قوانین بسیاری از جشنواره‌های سینمایی، فیلم‌هایی که تنها روی سرویس‌های تماشای آنلاین منتشر شوند شانسی برای حضور در مراسم جوایز ندارند. آلفونسو کوارون علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، تهیه‌کننده، فیلم‌بردار و یکی از تدوین‌گران فیلم هم بود.

او فیلم «رم» را براساس تجربیات شخصی خود ساخته است. این فیلم در نهایت سه جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌برداری مراسم اسکار را برنده شد. «رم» را باید در لیست بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی هم قرار داد.

خلاصه داستان: کلیوو خدمتکاری است که برای یک خانواده ثروتمند و در دهه ۷۰ در مکزیکوسیتی کار می‌کند. او خودش را بخشی از این خانواده می‌داند، چون سال‌های سال است که با آن‌ها زندگی می‌کند. کلیوو همراه با آن‌ها به مسافرت می‌رود و همیشه سعی می‌کند کارش را به بهترین نحو انجام دهد. او در درگیری‌ها و اختلافات این خانواده وارد نمی‌شود، اما روزی اتفاقی رخ می‌دهد که آرامش زندگی کلیوو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مرد ایرلندی | The Irishman

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۹۴ از ۱۰۰

فیلم‌های گانگستری یکی از جذاب‌ترین انواع فیلم‌های درام هستند. چراکه با تلفیق یک داستان بی‌نظیر و مجموعه‌ای از صحنه‌های اکشن فراموش‌نشدنی، به خاطره‌ای به‌یادماندنی تبدیل می‌شوند. مارتین اسکورسیزی، کارگردان بی‌نظیر فیلم‌های گانگستری، در جدیدترین و یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های سینمایی‌اش به دنیای خلافکار‌ها بازگشته است. او با کمک مجموعه‌ای از اسطوره‌های دنیای سینما داستان یک همکاری مجرمانه را روایت می‌کند. آل پاچینو، رابرت دنیرو و جو پشی سه بازیگر اصلی «مرد ایرلندی» برای هواداران سینما یادآور فیلم‌های درخشان بسیاری هستند.

خلاصه داستان: در دهه ۱۹۵۰، راننده کامیونی به نام فرانک شیرن (رابرت دنیرو) با راسل بوفالینو (جو پشی) از اعضای قدرتمند مافیا ارتباط می‌گیرد. شیران همزمان با همکاری با بوفالینو شروع به کار برای جیمی هوفا (آل پاچینو) می‌کند.

ملکه کاتوه | Queen Of Katwe

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۹۴ از ۱۰۰

این فیلم بر اساس کتاب «ملکه کاتوه» ساخته شده و زندگی فیونا موتسی، شطرنج‌باز اوگاندایی، را روایت می‌کند. شطرنج‌بازی که در حاشیه شهر کاتوه در اوگاندا زندگی می‌کرد. فیونا که هیچ شناختی از شطرنج نداشت، آهسته آهسته در مسیری قرار می‌گیرد که زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. در فیلم «ملکه کاتوه» داستان تبدیل‌شدن یک دخترک محروم آفریقایی به یک استاد بزرگ شطرنج به زیبایی روایت می‌شود. درام تاثیرگذار و فراموش‌نشدنی این فیلم آن را به یکی از بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی تبدیل می‌کند.

خلاصه داستان: فیونا هر از گاهی به مرکز شهر کاتوه می‌آید تا غذای جدید و خوشمزه‌ای پیدا کند. او به مرور با روبرت کاتنده آشنا می‌شود. روبرت یک مربی شطرنج است که این ورزش ذهنی را به کودکان شهر کاتوه آموزش می‌دهد. فیونا در ابتدا جذب کلاس‌های کاتنده می‌شود چراکه فرصت خوردن غذای رایگان و خوشمزه را به او می‌دهد، اما به مرور زمان مشخص می‌شود که فیونا استعداد عجیبی در شطرنج دارد. او پس از موفقیت در مسابقات محلی، چالش بازی در سطح بین‌المللی را می‌پذیرد و از کاتوه خارج می‌شود.

داستان ازدواج | Marriage Story

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۹۳ از ۱۰۰

یکی از بهترین فیلم‌های درام سال ۲۰۱۹ که باید در لیست بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی هم قرار بگیرد، فیلم «داستان ازدواج» است. روایتی خیره‌کننده و باورنکردنی از یک ازدواج که روابط زن و شوهر را زیر ذره بین قرار می‌دهد. این فیلم که داستانی پرکشش و پیچیده دارد، همانطور که نامش را یدک می‌کشد، نگاهی دقیق به ماجرا‌های یک ازدواج می‌اندازد. رابطه‌ای که از آشنایی تا عشق‌بازی و جدایی‌اش در میان دیالوگ‌های پرمعنی فیلم توصیف می‌شود و عجله‌ای برای قانع‌کردن تماشاگرش ندارد. اگر به داستان یک زندگی علاقه دارید، «داستان ازدواج» را فراموش نکنید.

خلاصه داستان: یک زوج موفق که به نظر می‌رسد گذشته دلنشین و جذابی داشته‌اند حالا درگیر مشکلاتی شده‌اند که می‌تواند رابطه آن‌ها را بعد از سال‌ها به پایان برساند.

The Meyerowitz Stories | داستان‌های مایروویتز

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

«داستان‌های مایروویتز» با سایر ساخته‌های نتفلیکس تفاوت دارد. این کمدی درام خانوادگی داستان ساده‌ای دارد که با جذابیت قابل قبولی روایت می‌شود. بن استیلر و آدام سندلر که بیشتر به دلیل هنرنمایی در فیلم‌های کمدی شناخته می‌شوند، در فیلم «داستان‌های مایروویتز» یکی از متفاوت‌ترین هنرنمایی‌هایشان را به نمایش گذاشته‌اند. این فیلم نه تنها یکی از بهترین بلکه یکی از متفاوت‌ترین درام‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

خلاصه داستان: خانواده مایروویتز گذشته عجیبی دارند. آن‌ها به دلیل اختلافات و حوادثی که در زندگی داشته‌اند، معمولا به‌دور از یکدیگر زندگی می‌کنند. اما همه اعضای خانواده یک دلیل منطقی برای جمع‌شدن پیدا کرده‌اند. نمایش آثار هنری پدر خانواده در یک رویداد مهم هنری آن هم در نیویورک باعث می‌شود خانواده مایروویتز دوباره خانواده باشد.

۱۲۷Hours | صد و بیست و هفت ساعت

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

داستان واقعی انزوای انسان‌ها همیشه جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. این فیلم هم براساس داستان واقعی کوهنوردی آمریکایی ساخته شده است. آرون رالستون کوهنوردی بود که در جمع دوستان و بستگانش به سفر‌های ناگهانی مشهور بود. در این فیلم هم او راهی یک سفر ناگهانی می‌شود. هیچکس همراه آرون نیست و اطلاعی هم از سفر او ندارد. اما شرایط مثل همیشه نیست و کوهنورد حرفه‌ای داستان، دچار حادثه‌ای می‌شود که ممکن است زندگی او را نابود کند.

در این فیلم جذاب، تماشا می‌کنید که چگونه انسان می‌تواند در تنهایی تا آستانه مرگ پیش برود. «۱۲۷ ساعت» داستان دقیق یک درگیری جانانه میان انسان و طبیعت است که براساس حوادثی کاملا واقعی ساخته شده و بدون هیچ تردیدی در لیست بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی هم قرار می‌گیرد.

خلاصه داستان: یک کوهنور حرفه‌ای تصور می‌کند که می‌تواند به تنهایی در یک سفر تفریحی به دل طبیعت بزند، اما تعدادی اشتباه کوچک او را در دل یک مخمصه بزرگ قرار می‌دهد.

زنان کوچک | Little Women

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

رمان زنان کوچک نوشته لوییزا می‌الکات یکی از جذاب‌ترین آثار ادبیات کلاسیک لقب می‌گیرد که بار‌ها فیلم‌ها و سریال‌های متعددی از آن ساخته شده است. جدیدترین فیلمی که براساس آن ساخته شده، بازیگران مطرحی مانند، اما واتسون، مریل استریپ و تیموتی شالامه را به کار گرفته تا یکی از مدرن‌ترین اقتباس‌ها از این رمان جذاب باشد. «زنان کوچک» بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی است.

خلاصه داستان: چهار خواهر در شرایطی زندگی می‌کنند که پدر آن‌ها راهی جنگ شده است. آن‌ها باید با چالش‌ها و مشکلات زندگی مواجه شوند.

The Big Short | رکود بزرگ

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۸۹ از ۱۰۰

این فیلم پرستاره توسط آدام مک‌کی کارگردانی شده و شاید بی‌نقص‌ترین فیلم میان همه فیلم‌های سینمایی درباره بازار‌های مالی باشد. آدام مک‌کی و چارلز رندولف فیلم‌نامه این فیلم را براساس کتاب «رکود بزرگ» نوشته مایکل لوییس خلق کردند. کریستین بیل، برد پیت، استیو کارل، رایان گاسلینگ، کارن گیلان و مریسا تومی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران این فیلم محبوب هستند که با بودجه‌ای ۲۸ میلیون دلاری بیشتر از ۱۲۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

«رکورد بزرگ» زوایای آشکار و پنهانی از سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی را به نمایش می‌گذارد که برای تماشاگر باورکردنی به نظر نمی‌رسد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی است که تماشای آن نه‌تن‌ها برای هواداران بازار‌های مالی بلکه برای افرادی که علاقه خاصی به مطالعه تاثیر اقتصاد روی زندگی مردم دارند هم جذاب است.

خلاصه داستان: گروه منفوری از سرمایه‌گذاران که در مسیر صعودی بازار روی ریزش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند باید در دل بحران مالی سال ۲۰۰۸ آمریکا با وضعیت بازار کنار آمده و شرایط را مدیریت کنند.

Okja | اوکجا

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰

بونگ جون هو، کارگردانی است که این روز‌ها با ساخت فیلم «انگل» به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کرده است. اما چند سال پیش از کارگردانی «انگل» او با ساخت فیلم «اوکجا» ثابت کرد استعداد بی‌نظیری در کارگردانی سینما دارد. فیلم «اوکجا» در سال ۲۰۱۷ و توسط سرویس استریم نتفلیکس ساخته شد. این فیلم به عنوان یک درام دلنشین و جذاب که قابلیت‌های بسیاری دارد در ربودن ذهنیت تماشاگر دارد، یکی از بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی است.

خلاصه داستان: میجا دختری کم‌سن و سال است که دوستی به نام اوکجا دارد. اما این دوست صمیمی یک انسان نیست؛ اوکجا یک حیوان عظیم الجثه و بسیار مهربان است که رابطه دوستان خوبی با میجا دارد. آن‌ها همیشه مراقب یکدیگر هستند. اما یک روز شرکتی چند ملیتی و ثروتمند برای تصاحب اوکجا وارد داستان زندگی میجا می‌شود.

Black Swan | قوی سیاه

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰

این فیلم به کارگردانی دارن آرنوفسکی در سال ۲۰۱۰ از راه رسید و به سرعت به یکی از بهترین درام‌های دهه تبدیل شد که با گذشت سال‌ها از اکرانش هنوز هم مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار می‌گیرد. «قوی سیاه» به عنوان یک درام تریلر درگیرکننده به همان فیلمی تبدیل می‌شود که تماشاگر را برای مدتی طولانی به فکر فرو می‌برد. شاید نکته جالب درباره این فیلم را باید ازدواجی دانست که در حاشیه فیلمبرداری فیلم به نتیجه رسید.

ناتالی پورتمن در حاشیه تولید فیلم «قوی سیاه» با میلپید آشنا شد. بنجامین که در حقیقت یکی از نقش‌های فرعی این فیلم را برعهده داشت به مردی تبدیل شد که ناتالی پورتمن تصمیم گرفت برای ادامه زندگی‌اش روی او حساب ویژه‌ای باز کند. پورتمن و میلپید بلافاصله پس از پایان ساخت فیلم «قوی سیاه» در سال ۲۰۱۰ با یکدیگر نامزد کردند و دو سال بعد به صورت رسمی ازدواج کردند. این رابطه هنوز هم پایدار است.

خلاصه داستان: نینا سیرز دختری است که همه دوران کودکی و نوجوانی خود را به فراگیری و تمرین ممتد رقص باله گذرانده و حالا به عنوان یک بالرین حرفه‌ای و ستاره یک شرکت معتبر، در تلاش برای به‌دست آوردن نقش اول باله معروف دریاچه قو اثر چایکوفسکی است. اما مدیر شرکت و طراح رقص‌های این مراسم در مورد توانایی‌های نینا برای بازی هم‌زمان در دو نقش قوی سفید معصوم و قوی سیاه اغواگر مطمئن نیست؛ بنابراین قابلیت‌های او را زیر سؤال می‌برد.

The Wolf of Wall Street | گرگ وال استریت

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۷۵ از ۱۰۰

فیلم «گرگ وال استریت» متفاوت‌ترین ساخته مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور است که پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین فیلم او هم لقب می‌گیرد. این فیلم داستان واقعی زندگی جردن بلفورت را روایت می‌کند. بلفورت در محله برانکس در شهر نیویورک به دنیا آمد. او در دهه ۸۰ میلادی وارد بازار بورس نیویورک شد و آهسته آهسته پیشرفت کرد. اما بلفورت در مدیریت زندگی شخصی‌اش چندان موفق نبود. از سوی دیگر، او جنجال‌های بسیاری در بازار سرمایه داشت. بلفورت به دلیل کلاه‌برداری در بازار‌های بورس، به مدت ۲۲ ماه زندانی شد.

با این حال جردن بلفورت این روز‌ها به فعالیت در حوزه سخنرانی‌های انگیزشی فعالیت می‌کند. فیلم «گرگ وال استریت» هم براساس کتابی به همین نام از خاطرات بلفورت ساخته شده است. این متفاوت مارتین اسکورسیزی بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی است.

خلاصه داستان: جردن بلفورت، یک دلال سختکوش است که تلاش می‌کند زندگی‌اش را دگرگون کند. اما دوشنبه سیاه بازار زندگی او را برای همیشه تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال بلفورت خسته نمی‌شود و این بار تصمیم می‌گیرد وارد بازار سهام کم‌ارزش شود. ایده کلی جردن بلفورت و دوستانش کلاهبردارانه به نظر می‌رسد و به همین دلیل مسیر طولانی ثروتمندشدن را خیلی سریع طی می‌کنند. اما رسیدن به ثروت بی‌پایان به معنای آن نیست که جردن و همکارانش برای همیشه در امان هستند.

قربانی پیاده | Pawn Sacrifice

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۷۱ از ۱۰۰

بابی فیشر یکی از نام‌های تکرارنشدنی تاریخ شطرنج است که فیلم‌ها، کتاب‌ها و مستند‌های بسیاری درباره زندگی او ساخته شده و یکی از آن‌ها فیلم «قربانی پیاده» لقب می‌گیرد. فیلمی که توبی مگوایر، بازیگری که با حضور در فیلم‌های «مرد عنکبوتی» شناخته می‌شود، ستاره اصلی آن بوده و داستان آن براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. شاید جالب باشد بدانید که بابی فیشر در ۱۵ سالگی به مقام استاد بزرگی شطرنج دست پیدا کرد. این فیلم یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های درام سال ۲۰۱۶ بود که تماشای آن خالی از لطف نیست.

خلاصه داستان: بابی فیشر در مسابقات قهرمانی ۱۹۷۲ در برابر بوریس اسپاسکی قرار می‌گیرد؛ استاد بزرگ شطرنج شوروی که می‌تواند چالش بزرگی برای او باشد.

جوکر | Joker

بهترین فیلم‌های درام دهه ۲۰۱۰ میلادی که باید تماشا کنید

نمره منتقدان: ۶۸ از ۱۰۰

«جوکر» یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های درام سال ۲۰۱۹ است که می‌تواند در لیست بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی هم قرار بگیرد. اگرچه این فیلم براساس رمان‌های مصور ساخته شده، اما تفاوت‌های بسیاری با بیشتر فیلم‌های کتاب‌های مصور دارد. این فیلم واقع‌گرایانه‌ترین و مدرن‌ترین تصور ممکن از ضدقهرمان رمان‌های مصور انتشارات دی‌سی را به تماشاگر ارائه می‌دهد. استقبال از این فیلم به حدی بود که قرار است دنباله آن هم به زودی ساخته شود.

خلاصه داستان: آرتور فلک یک کمدین ساده است که بیماری‌های روانی متعددی دارد. او گاهی از خنده‌های بدون اختیارش فرصت نفس‌کشیدن ندارد و گاهی هم از بغض درون گلویش به دیوانگی می‌رسد. آرتور هرگز توسط اطرافیانش پذیرفته نمی‌شود. او که از این زندگی ناامیدانه خسته شده، تصمیم می‌گیرد همه باورهایش را کنار بگذارد و با نفرتی باورنکردنی در برابر قوانین ظالمانه جامعه‌اش قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *