آلابست/ علی قمصری (نوازنده تار) در بیست و دومین گام از پروژه‌ی «تار ایرانی» ویدیویی از اجرایش منتشر کرد که به موسیقی خراسان رضوی اختصاص دارد.

تارایرانی۲۲ (توس،خراسان)
به همراه دف نوازان «مانا»
تار ایرانی در خراسان ، بوی استاد شجریان بزرگ را به خود گرفت و به همراه گروه دف نوازان خراسانی ، بخش‌هایی از «بارون» و «شرنگ» را اجرا کردیم. بخش‌هایی از آلبوم ارزشمند استاد کیهان کلهر (شب،سکوت،کویر) که بر مبنای مقامهای خراسان خلق شده است. شاید این نقطه ی جغرافیایی ، مرکز ثقل عاطفه ی هنری-ادبی ایرانیان است. چرا که بزرگانی در اینجا آرمیده اند که زنده ماندن زبان و هنر پارسی مدیون ایشان است.
حکیم توس ، فردوسی ، بزرگ‌ترین پارسی سرا و حماسه آفرین ایران زمین و خالق «شاهنامه» ، مظهر هویت طلبی فرهنگی بود که با نگاهی به آئین زروان ، مهرپرستی و مزدیسنا ، در دوره ای که ادبیات غنایی مرسوم بود ، حماسی گو شد و در فضای ضد پارسی آن زمان به زبان پارسی اعتبار و قوامی تازه بخشید.
توس ، شهر ادب و هنر و تاریخ ، واقع در خراسان رضوی ، یکی از شانزده سرزمین مقدس معرفی شده در اوستا و یکی از پایتختهای پارتها ‌، زادگاه مفاخری مانند جابر بن حیان، دقیقی، فردوسی، شیخ توسی، اسدی توسی، محمد غزالی، خواجه نظام‌المک توسی و خواجه نصیرالدین توسی و … بوده.
این اجرا را با عشق به روح استاد
شجریان تقدیم می کنیم.