نیسان GT-R خودرویی سالخورده است ولی ما با این موضوع هیچ مشکلی نداریم زیرا آخرین نسخهٔ گودزیلا علیرغم سن بالا هنوز هم بسیار توانمند است و با اینکه سالها است روی خط تولید قرار دارد هنوز هم میتواند سرها را برگرداند؛ اما نیسان GT-R کنونی با پیشینیان خود تفاوتهای زیادی دارد. نسل کنونی این خودرو با کد R35 جهش بزرگی نسبت به نسلهای قبلی داشت و این درگ از کارواو قصد دارد این موضوع را نشان دهد. در اینجا چهار نسل از این افسانهٔ ژاپنی که قبلاً اسکایلاین GT-R نام داشت یعنی از نسل R32 تا R35 در برابر هم قرار گرفتهاند تا ببینیم گودزیلا تا به امروز چقدر پیشرفت کرده است.
R32 اولین نسل اسکایلاین GT-R بود که از پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده کرد. از آن زمان به بعد، این نیروگاه با تغییراتی جزئی تا دو نسل بعد یعنی R34 همچنان در سینهٔ GT-R قرار میگرفت. روی کاغذ، سه نسل R32، R33 و R34 همگی ۲۷۶ اسب بخار قدرت داشتند که این به خاطر توافقی بین خودروسازان ژاپنی بود تا از این عدد تجاوز نکنند. بااینحال، در واقعیت همهٔ آنها قدرت بیشتری داشتند که در هر نسل افزایش پیدا میکرد. در هر نسل همچنین گشتاور و وزن خودرو هم بیشتر میشد. نمونههایی که از این سه نسل در اینجا حضور دارند همگی از گیربکس دستی استفاده میکنند اما R34 دو دنده بیشتر دارد.
داستان R35 اما متفاوت است. در این نسل نام اسکایلاین کنار رفت و خودرو صرفاً GT-R نام گرفت. این نسل به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو مجهز شده که در نسخهٔ نیسمو ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی R35 دو برابر قدرت بیشتری نسبت به نسلهای قبلی خود دارد. البته این خودرو ۱۶۰ کیلوگرم هم سنگینتر است. بااینحال، پیشبینی نتیجهٔ این درگ اصلاً سخت نیست زیرا قطعاً GT-R نیسمو R35 بهراحتی پیروز میشود اما دیدن رقابت سه نسل اسکایلاین GT-R میتواند جذاب باشد.