«نیسان جوک» (Nissan Juke) را میتوان کوچولویی دوستداشتنی نامید؛ چراکه این خودرو در کنار ابعاد کوچک و جمعوجورش، از امکانات و پیشرانهی مناسبی بهره میبرد. جوک از جدیدترین مدلهای معرفیشده توسط غول خودروسازی ژاپن، یعنی نیسان است. این مدل آمده تا جایی برای خود در بازار قدرتمند خودروی جهان باز کند. جوک ظاهری کمی عجیب دارد. در طراحی قسمت جلویی آن، خطوط شکستهی زیادی به کار رفته است. این مدل در کلاس خودروهای اسپرت قرار میگیرد؛ همچنین رینگهای ۱۸اینچی آلومینیومی چهرهی خشنتری به این خودرو بخشیده است. طراحی داخلی جوک کاملا اسپرت بوده و از چرمهای باکیفیت و طراحی لوکس خبری نیست. در وسط داشبورد، یک صفحهنمایش تعبیه شده است که کنترل سیستم پخش خودرو را در اختیار راننده میگذارد. نیسان جوک اسپرت از یک موتور ۴سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۶۱۸ سیسی بهره میبرد. حداکثر توان نیسان جوک ۱۹۰ اسببخار است و حداکثر گشتاور آن به ۲۴۰ نیوتنمتر میرسد. از نظر عملکرد، نیسان جوک اسپرت در شرایط بسیار خوبی قرار دارد؛ چراکه تنها در حدود ۸ ثانیه، میتواند سرعتش را از صفر به صد کیلومتر برساند. همچنین حداکثر سرعت این مدل ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.
- ظراحی جسورانه
- قدرت بالا
- کیفیت ساخت بالا
- مصرف پایین
- ایمنی بالا
چندسالی است که دیگر از طراحیهای جدید و متفاوت اتومبیلها خبری نیست؛ دیگر نمیتوان مثل گذشته، اثری از خلاقیت و نوآوری در نمونههای تولیدشده پیدا کرد. گویا بسیاری از شرکتهای خودروسازی جهان دست به دست هم دادهاند تا برای شبیهکردن هرچه بیشتر خودروها رقابت سنگینی داشته باشند. رقابتی کسلکننده و غمانگیز که پایان خوشی هم ندارد. شاید با وجود راهی که این کمپانیها رفتهاند، مشتریهای زیادی داشته باشند؛ ولی مسلما عمر این طراحیها ماندگار نیست و برای همیشه زنده نخواهند بود. برخلاف خودروهای کلاسیک که دارای روح زنده و ظرافت طراحی بینظیری هستند، بسیاری از خودروهای شهری امروزی از این ویژگیها محروماند. اینکه برای تشخیص مدل اتومبیلی حتی از یک برند، مجبور باشید نام آن را از پشت خودرو بخوانید، نشاندهندهی عمق این تراژدی و بیهویتی نسل طراحی امروز است.
مقدمه
در این میان، هنوز شرکتهایی هستند که در تلاشاند تا خود را متفاوتتر از دیگر خودروسازها نشان دهند؛ بهطور مثال، کمپانی بزرگی همچون نیسان تصمیم میگیرد که سنتگریز باشد و با معرفی محصولاتی با چهرهی زنده و متفاوت، دل بسیاری از مردم را به دست آورد؛ خودروهایی که زبان طراحی جدیدی را به همراه دارند. به همین دلیل میخواهیم با خودرویی آشنا شویم که توسط شرکت «جهان نوین آریا»، نمایندگی رسمی نیسان در ایران، به بازار عرضه شده است. وروجکی بازیگوش به نام نیسان جوک!
وروجک شیطون!
لابد در تلاشید که ارتباط بین این دو کلمه را با این خودرو کشف کنید. ما نیز در این امر به شما کمک میکنیم. نیسان جوک خودرویی است با ظاهری جسورانه که در طراحی خودروهای قدیمی و امروزی، سنتشکنی کرده است. برخلاف ظاهر بزرگ و فریبندهی شاسیبلند آن، در حقیقت با خودرویی روبهرو هستید که در کلاس مینی و کراساور طراحی شده است. همچنین قلب تپندهی این ژاپنی آنقدر توانمند است که هیجان را به رانندگی روزمرهی شما هدیه دهد. این جملات توصیف مختصری از صفات و ویژگیهای نیسان جوک است؛ بنابراین اگر دوست دارید با این وروجک بازیگوش، بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.
تولد
۱۱ فوریه ۲۰۰۹ (۲۳ بهمن ۱۳۸۷) در نمایشگاه اتومبیل ژنو واقع در کشور سوئیس، نیسان از کانسپتی به نام کازانا (Qazana) رونمایی کرد. کازانا محصول خلاقیت شرکت نیسان بود که ظاهر کاملا جدیدی داشت. برداشت همه از این کانسپت، خودرویی با چهرهی عجیب بود که احتمالا پا به خیابانها نمیگذارد و تولید انبوه نمیشود. برخلاف انتظار همه، کمپانی نیسان از این کانسپت برای تولید محصولی جدید الهام گرفت. این خودروساز در نمایشگاهای اتومبیل ژنو و نیویوک سال بعد، مدل جوک را معرفی کرد که تصمیم جدی خود را از فروش اتومبیلی با طراحی کاملا متفاوت به همگان نشان داد. خودرویی که مغز طراحی آن از نطفهی کازانا شکل گرفته بود و بهلطف طراحی پختهتر، توانست در قالب مدل ۲۰۱۱ جوک روانهی بازار شود.
خوب، بد، زشت؟
شکی در آن نیست که نیسان جوک اتومبیلی با طراحی تازه و غریب است. خودرویی که در نگاه اول، تمام حواستان را به خودش جلب میکند. در محفل دوستان و حتی در خیابان ناخودآگاه، نگاه همه را برای چند ثانیه به سمت خود میکشد. اینکه تفسیر هرکسی از این تازگی و منحصربهفردبودن به چه شکلی است، به سلیقهی افراد برمیگردد. سلیقهای که با صفات خوب و بد توصیف میشود و در هر شرایطی باید به آن احترام گذاشت. چیزی که بسیار ارزشمند است، همین طراحی چالشبرانگیز نیسان جوک بوده که همه را به تفکر وامیدارد؛ چراکه دیگر با یک خودروی کسلکننده با چهرهای یکنواخت روبهرو نیستید. دیگر نیازی نیست برای تشخیص مدل و شخصیت این اتومبیل، نام آن را از پشت بخوانید و تنها با دیدن گوشهای از چهرهی جوک، شخصیت آن را حتی از دور میشناسید. برای فهمیدن طراحی آن، باید تمرکز کرده و به خلاقیتی که تمام فرمولهای طراحی امروزی را بر هم زده است، دقت کنید؛ نوعی آشفتگی در کنار نظمی مثالزدنی!
اگرچه سالهاست این خودرو در کشورهای خارجی فروخته میشود و مردم دنیا با شخصیت جوک آشنا هستند، برای ما ایرانیان، دیدن این خودرو تازگی دارد. برای آشنایی کامل شاید کمی زمان نیاز باشد تا با شخصیت منحصربهفرد این اتومبیل در کوچه و خیابانهای شهر آشنا شویم و عمق ظاهر و باطن آن را از نزدیک لمس کنیم. شکی نیست که بهعنوان یک ایرانی، تا امروز به طراحیهای یکشکل و قیافهی خودروهای وارداتی عادت کردهایم، خودروهایی با طراحیهای مشابه و محافظکارانه که جرئت انتخابهای متفاوت را از ما گرفتهاند. شاید هنوز دیر نباشد که در کنار حضور اتومبیلهای فعلی، شانس ملاقات با یک خودروی متمایز در بازار ضعیف ایران را داشته باشیم. حال، برای آشنایی با طراحی جوک، نگاهی به اطراف آن میاندازیم.
طراحی خارجی
یک کاراکتر، یک شخصیت متمایز. چهرهای منحصربهفرد که ممکن است تا چند دقیقه مجذوب آن شوید تا بیشتر کشفش کنید. چهرهای که هدف طراحی آن از ابتدا، همین کشش مخاطب به خود بوده و به نظر میرسد که نیسان در این راه واقعا موفق بوده است؛ چراکه هرچه بیشتر به آن نگاه میکنید، بیشتر با این وروجک سرزنده آشنا میشوید. تازه درمییابید که چراغ اصلی این خودرو، همان چراغ گردی است که زیر جلوپنجره قرار گرفته است. برخلاف طراحیهای متعارف امروزی که چراغ اصلی بالای جلوپنجره و نزدیک کاپوت قرار گرفته است، این بار در جوک این چراغها نقش چراغ مخصوص روز و راهنما را بازی میکنند. جلوپنجرهای با یک انحنای خاص که برای عدهای یادآور یک لبخند بر لبان این ژاپنی است. فرم طراحی جوک به گونهای است که در ابتدا، تصور رویارویی با یک خودروی سهدر کراساور را دارید؛ اما فریب این ژاپنی زرنگ پنجدر را نخورید.
دستگیرهی درهای این اتومبیل در انتهای شیشههای عقب و در پوششی شبیه جدارهی آن قرار گرفته است که با کمی دقت میتوانید به این ظرافت طراحی پی ببرید. از اطراف نیز، نظارهگر یک طراحی نسبتا تخممرغی و آیرودینامیکی هستید. گلگیرهای برآمدهی جلو و عقب این خودرو، بهطور برجسته تا نزدیکی چراغها پیش رفتهاند تا نظر شما را بیشتر به خود جلب کنند. از عقب نیز با چهرهی اسپرت جوک روبهرو هستید؛ خطوط منحنی روی گلگیرها، سپر عقب، دیفیوزر و چراغهای خطر با شیب تند از گلگیرها شروع و به کنارههای شیشهی عقب ختم میشوند تا جذابیت بیشتری به ظاهر این خودرو بدهند.
نیسان جوک قرار است در سه تیپ متفاوت و با عناوین اسکایپک، اسپرت و پلاتینیوم در ایران عرضه شود که مشخصات، امکانات و قیمت هرکدام از این مدلها باهم تفاوت دارد. حال درهای این خودرو را باز میکنیم و داخل آن مینشینیم.
طراحی داخلی
داخل کابین برخلاف بسیاری از خودروهای وارداتی، ظاهر نسبتا سادهای دارد. شاید بتوان گفت این سادگی و بیآلایشی، برای عدهای دوستداشتنی محسوب میشود؛ درحالیکه ممکن است انتظارات عدهای را برآورده نکند. در این میان، کنسول وسط نیز با ظاهر عجیب خود، حس اسپرت و ورزشی را به کابین هدیه میدهد که به گفتهی نیسان، از ظاهر موتورسیکلتهای اسپرت الهام گرفته است. در تمام تیپهای نیسان جوک، سرنشینان میتوانند از امکاناتی نظیر سیستم تهویهی مطبوع خودکار، کروز کنترل و محدودکنندهی سرعت، هندزفری بلوتوث و سیستم ضدسرقت در کابینی که مجهز به سقف پانوراماست، برخوردار شوند. درکنار امکانات گفتهشده، تیپهای پلاتینیوم و اسپرت مجهز به سامانههای هوشمندی همچون سیستم ورود بدون کلید، دکمهی فشاری استارت، مانیتور دید ۳۶۰درجه و صندلیهای چرم با قابلیت سیستم گرمشونده نیز هستند. ارگونومی نیسان جوک را شاید بتوان مطلوب و بینقص نامید؛ چراکه حتی اگر فردی درشتاندام باشید، چیدمان صندلی، نحوهی قرارگرفتن پشت فرمان و دسترسی به ادوات کابین، بسیار ساده و راحت است. در پشت نیز فضا برای سرنشینان عقب مناسب است و به لطف هوشمندی نیسان، پشت صندلیهای جلو با یک انحنا، طراحی شدهاند که زانوی سرنشین عقب به آن گیر نکند و راحتی و آزادیعمل داشته باشد. البته اگر جزو افراد قدبلند باشید، در صندلیهای پشت، ممکن است ارتفاع این کراساور را کمی کوتاه و فاصلهی خود را تا سقف، نزدیک احساس کنید. در مجموع، نیسان طراحی داخلی ساده، اسپرت و رضایتبخشی را برای کابین محصول جوک خود اتخاذ کرده است.
نگاهی به صندوق عقب این کراساور پنجنفره میکنیم. برخلاف انتظار، فضای کمتری نسبت به رقبا در پشت این خودرو دیده میشود. شاید این مقدار، فضای نسبتا کمی برای خانوادهی پرجمعیتی با اسباب و لوازم زیاد تلقی شود؛ اما نکتهی مهمی که وجود دارد، این است که نیسان پس از مدل ۲۰۱۴ در نسخهی محور جلو محرک این اتومبیل، فضای۲۵۱ لیتری صندوق عقب را به ۳۵۴ لیتر افزایش داده است که نسبتا زیاد بهحساب میآید. همچنین در مدل دیفرانسیلجلو نیسان جوک، در کف صندوق بار، فضای جداگانهای تعبیه شده است که با برداشتن کف صندوق، میتوانید به این فضای کوچک دسترسی پیدا کنید.
در صورت نیاز، با خواباندن صندلیهای عقب نیز این گنجایش را میتوانید به دریای ۱۱۸۹ لیتری تبدیل کنید که جوابگوی نیازهایتان باشد. تمام نکات گفتهشده باعث میشود که حتی اگر در حالت عادی با لوازم زیاد به سمت این خودرو رفته باشید و محیط صندوق برایتان کافی نباشد، با احتساب فضای کف صندوق و خواباندن صندلیها، این فضا را چندبرابر افزایش دهید تا مشکلی نداشته باشید.
مشخصات فنی
همانطور که گفته شد، نیسان جوک قرار است در سه تیپ اسپرت، پلاتینیوم و اسکایپک عرضه شود؛ بنابراین بسته به مدل انتخابی شما، اتومبیلتان نیز میتواند پذیرای یکی از این مشخصات باشد. یک پیشرانهی چهارسیلندر خطی با حجم ۱۶۱۸ سیسی مجهز به توربو شارژر شما را همراهی میکند که قادر به تولید ۱۹۰ اسببخار قدرت و ۲۴۰ نیوتونمتر گشتاور است. مصرف سوخت ترکیبی این تیپ ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر ذکر شده است.
در هر سه تیپ نیسان جوک، یک گیربکس CVT-XTRONIC این خودرو را همراهی میکند. در سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) که مصرف سوخت پایینتری نسبت به سایر گیربکسهای اتوماتیک دارد، به دلیل نرمی بیش از حد در کارکرد و ثابتبودن دور موتور، حس و هیجان رانندگی اسپرت کمرنگتر است؛ اما نیسان با قراردادن حالت تعویض دنده بهطور دستی تلاش خود را کرده که راننده از تجربهی یک رانندگی اسپرت نیز محروم نشود. برای شتابگیری در نسخهی اسپرت، ۸.۴ ثانیه زمان نیاز دارید که جثهی ۱۴۵۳ کیلوگرمی این اتومبیل را از حال سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانید؛ همچنین حداکثر سرعت این کراساور ژاپنی، ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. بهطورکلی این خودرو در جاده و شهر با شتابگیری مطلوب و قدرت مناسب در سربالاییها، چیزی برای صاحب خود کم نمیگذارد؛ اما اگر از جوک انتظارات بالایی نظیر آفرود در شرایط سخت را داشته باشید، شاید گزینهی ایدئالی تلقی نشود که البته با توجه به مشخصات و قیمتش، منطقی بهنظر میرسد.
همچنین نیسان جوک از سیستمهای کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز ضدقفل (ABS) و کنترل دینامیکی نیسان (NDCS) بهره میبرد.
درکنار سیستمهای ایمنی ذکرشده، تیپهای اسپورت و پلاتینیوم جوک نیز، از سامانههایی بهره میبرند که میتوانند به کمک راننده بیایند و تجربهی رانندگی بیدردسر و راحتتری را برای سرنشینان فراهم کنند. از جملهی این سامانهها میتوان به سیستمهای هشداردهندهی خروج از خط، سیستم هشداردهنده برای نقاط کور و سیستم شناسایی اشیای متحرک اشاره کرد.
طول، عرض، ارتفاع و فاصلهی محور جلو و عقب نیسان جوک بهترتیب ۴۱۳۵، ۱۷۶۵، ۱۵۶۵ و ۲۵۳۰ میلیمتر است. نیسان جوک، برپایهی پلتفرم B طراحی و تولید شده است؛ پلتفرمی که توسط رنو-نیسان در سال ۲۰۰۲ برای خودروهای کامپکت طراحی شده بود. این تغییرات توسط شرکت داچیا و با افزایش فاصلهی محورهای جلو و عقب برای نیسان جوک صورت گرفته است. از رقبایی که از این پلتفرم مشابه بهرهمند هستند، میتوان به رنو کپچر، تویوتا CHR و سانگیانگ تیوولی اشاره کرد.
ایمنی
این روزها برخلاف گذشته، موضوع ایمنی خودروها از اهمیت ویژهای برخوردار است که برای عدهای بهعنوان یکی از پارامترهای مهم برای خرید و مقایسهی اتومبیلها شناخته میشود. به لطف کیسههای هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی و پردهای و انواع سیستمهای ترمز و پایداری، نیسان جوک به خودرویی ایمن در کلاس خود تبدیل شده است. طبق تست سازمان Euroncap، نیسان جوک ۲۰۱۱ موفق به کسب ۵ ستارهی ایمنی کامل شد که این کراساور ژاپنی را به یکی از ایمنترین اتومبیلهای همردهی خود بدل کرده است.
جمع بندی
نیسان جوک خودرویی است که از سال ۲۰۱۰ در بازار جهانی حضور دارد و مردم کشورهای مختلف با آن از نزدیک آشنا هستند. برای عدهای، طراحی جسورانه و منحصربهفرد این خودرو، امتیازی بزرگ محسوب میشود و برای عدهای اینطور نیست. برای بخشی از ایرانیان که بنا به سلیقه و حس محافظهکارانه، هنوز موفق به برقراری ارتباط با نیسان جوک نشدهاند، بهترین فاکتور زمان است. باید جوک را از نزدیک ملاقات کرد، در کوچه و خیابانهای شهر با آن آشنا شد و زبان طراحی منحصربهفرد آن را از نزدیک لمس کرد. نیسان جوک توانست از همان ابتدا با استقبال گرم مردم در بازار جهانی روبهرو شود، بهطور مثال این شرکت در ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ در ژاپن، با درخواست ۱۰۹۴۳ دستگاه در اولین ماه مواجه شد؛ درحالیکه پیشبینی این شرکت روی عدد ۱۳۰۰ دستگاه بود. طی چهار ماه، سفارشهای این خودرو در این کشور از مرز ۲۰.۰۰۰ دستگاه نیز عبور کرد! این خودرو در بخشیهایی از ایران که با نام منطقهی آزاد یاد میشود، خرید و فروش میشود و مورد استفادهی مردم قرار میگیرد؛ بنابراین، اگر جوک خودروی ایدئالی نبود، با وجود رقبای زیاد، فروش خوبی در این مناطق و کشورهای متعدد دنیا به دست نمیآورد.
با توجه به مشخصات فنی، امکانات و ویژگیهای نیسان جوک، میتوان آن را خودرویی مناسب برای خانوادههای کمجمعیت یا نسل جوان دانست. خودرویی جوانپسند با طراحی جنجالی و رنگآمیزی زنده که با مشخصات مطلوب ذکرشده، یکی از انتخابهای خوب در بازار بیروح فعلی ایران محسوب میشود. خودرویی که شخصیت آن، کپی دیگر خودروها نیست و هربار که با آن دیدار میکنید، احساس میکنید که با خودرویی سرزنده و جدید روبهرو هستید که بهتازگی در نمایشگاه معرفی شده است. اتومبیلی با حسی اسپرت و ظاهری ویژه که به شما جرئت متفاوتبودن میدهد. در کنار این ویژگیها، با توجه به مشخصات فنی مطلوب و مصرف کم نیسان جوک، برای اغلب افراد، یک خودروی مناسب و نسبتا اقتصادی تلقی میشود. بهطور مثال، به لطف گیربکس CVT، این خودرو از مزایایی نظیر نرمبودن و مصرف بسیار کم و راحتی در ترافیکهای شهر برخوردار است که درعین حال، با اضافهشدن حالت دستی نیز، تجربهی رانندگی اسپرت به این خودرو هدیه داده شده است. با توجه به مشخصات فنی این کراساور ژاپنی، گرچه در شرایط هوایی و مکانی سخت، یک خودروی قدرتمند بهحساب نمیآید؛ اما در شرایط عادی در شهر و جاده چنان چالاک است که شما را ناامید نخواهد کرد.
تاکنون شاهد خودروهای وارداتی با طراحیهای مشابه در بازار کمتنوع ایران بودهایم، شاید وقت یک تحول رسیده باشد که در کنار همین خودروهای همیشگی، شاهد ورود اتومبیلهایی با طراحی جدید باشیم که علاقهمندان و طرفداران زیادی قادر به تهیهی این خودروها شوند. شاید هنوز افرادی باشند که از داشتن اتومبیلی متفاوت محروم بودهاند و با بازشدن پای اتومبیلهایی نظیر نیسان جوک به بازار ضعیف و آشفتهی فعلی، شاهد شروعی هیجانانگیز باشند. امیدواریم که نیسان جوک، بهعنوان یک کراساور بهصرفه و دوستداشتنی با ظاهری جنجالی، بتواند چهرهی کوچه و خیابانهای افسردهی شهرمان را تا حدی عوض کند.
مشخصات
-
سایر توضیحات
چراغهای روز (دیلایت) -
سیستم کنترل دینامیکی نیسان(NDCS)
-
دوربین و سیستم مانیتور دید ۳۶۰ درجه
-
سیستم تهویه هوای اتوماتیک
-
گرمکن صندلیهای جلو
-
رادار هشدار دهندهی نقطهی کور
-
رادار شناسایی اشیا متحرک
-
رادار هشدار دهندهی بین خطوط
-
چراغهای زنون مجهز به چراغشوی
-
سیستم ۴×۴ تمام وقت نیسان (AWD همراه با کنترل دستی)
-
صندلی چرمی
-
صفحه نمایش چند منظوره با قابلیت نمایش مرکز ثقل لحظهای خودرو
-
سیستم هوشمند ورود بدون کلید
-
آینههای جانبی جمع شوندهی برقی
-
سیستم هشدار فشار باد تایرها
-
قابلیت نصب صندلی کودک (ISO Fix)
-
چراغ بدرقه (Follow Me)
-
صندلی های عقب با قابلیت تا شوندگی و پیکربندی ۶۰:۴۰
-
محدودکننده سرعت
-
نوع فرمان
برقی
-
فاصله دو محور
۲۵۳۰ میلیمتر
-
کلاس خودرو
نیمه شاسی بلند (کراس اوور)
-
گرمکن صندلی
راننده
,سرنشین جلو
-
محور محرک (دیفرانسیل)
AWD
-
نوع ترمزهای جلو و عقب
دیسکی
-
نوع جعبه دنده (گیربکس)
اتوماتیک
-
نوع گیربکس اتوماتیک
CVT
-
طول
۴۱۳۵
-
ویژگیهای پیشرانه
تنفس توربو شارژ
-
ویژگیهای چراغ
چراغ مهشکن عقب
,چراغ ترمز عقب
,چراغ راهنما روی آینهها
-
ویژگیهای خودرو
استارت دکمهای
-
ویژگیهای صندلی
نحوه حرکت به جلو و عقب دستی
-
تعداد سوپاپ
۱۶
-
تعداد صندلی
۵
-
عرض
۱۷۶۵
-
سوخت مصرفی
بنزینی
-
ارتفاع
۱۵۶۵ سانتیمتر
-
تعداد سیلندر
۴
-
استاندارد آلایندگی
یورو ۶
-
تعداد درها
۵
-
تعداد دنده
۶
-
تعداد سرنشین
۵
-
توضیحات تکمیلی ترمزها
دارای سیستمهای ترمز ضدقفل (ABS) -
سیستم کنترل پایداری (ESC)
-
سیستم ترمز کمکی (BAS)
-
EBD – ESP
-
سانروف
پانوراما
-
جنس پوشش صندلی
چرم
-
جنس رینگ
آلومینیوم
-
حجم
۱۶۱۸ میلیلیتر
-
حجم مخزن سوخت
۵۰ لیتر
-
حداکثر توان
۱۹۰
-
حداکثر گشتاور
۲۴۰
-
تعداد کیسههای هوا
۶
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.