کارخانهی «دایملر کرایسلر» در سال ۲۰۰۹ میلادی، از خودروی چهاردر «کرایسلر ۲۰۰» رونمایی کرد. در سال ۲۰۱۰ میلادی، اولین نسل از آن به صورت رسمی وارد بازار شد و تا سال ۲۰۱۴ از آن تولید میشد. البته تولید آن نسل تا ۲۰۱۵ هم به طول انجامید. این مدل رقیبانی همچون تویوتا کمری، شورولت ملیبو، مزدا ۶، هوندا آکورد فورد فیوژن و کیا اپتیما را پیش رو دارد. کمپانی کرایسلر در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که تولید نسل جدید این خودرو یعنی کرایسلر ۲۰۰ را از سال ۲۰۱۵ شروع کرده و در همان سال آن را به بازار روانه میکند. این خودروی سدان ساخت کمپانی باسابقهی کرایسلر در عین لوکسبودن، از بیشترین تکنولوژیهای روز هم برخوردار است؛ از جمله سیستم تشخیص جاده، انتقال به چهار چرخ و… . در بخش فنی باید گفت کرایسلر ۲۰۰ یک پیشرانهی ششسیلندر به حجم دقیق ۳۰۶۴ دارد و توان تولیدی ۲۹۵ اسببخار در دور ۶۴۰۰ و گشتاور ۳۵۵ نیوتن در دور ۴۲۵۰ را تولید میکند. به ادعای کارخانه، مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه در ۱۰۰ کیلومتر برابر ۶.۸ لیتر است که کرایسلر ۲۰۰ را بسیار بهصرفه میکند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در این سدان برابر ۶ ثانیه و حداکثر سرعت اعلامی آن ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت است. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی کرایسلر ۲۰۰ باید گفت خودروی نیمهلوکس و مدرنی است که از تودوزی کاملا چرم و کیسه هوای راننده، سرنشینان جلو، عقب، جانبی، پردهای و زانویی برخوردار است. تهویهی دوگانهی مجزا، سیستم صوتی جلو و عقب مجزا، ترمز ضدقفل هوشمند، صندلیهای برقی در جلو وعقب به همراه گرمکن و سردکن، سیستم پارک کمکی و… هم دارد.
- کیفیت بالای پوششهای داخلی
- پیشرانهی قدرتمند V-6 همراه سیستم سفارشی AWD
- کارکرد آسان نمایشگر لمسی
- امتیازات ایمنی فوقالعاده
- محدودیت فضای سرنشینان نسبت به رقبا
- عملکرد پیشرانهی استاندارد چهار سیلندر
با آغاز عرضهی نسل جدید خودرو در سال گذشته، مدل ۲۰۱۶ کرایسلر ۲۰۰ قطعاً بهترین سدان سایز متوسط این برند است. با از میانرفتن شخصیت قدیمی نسل گذشته، حالا جای آن را یک ظاهر شیک، مدرن و زیبا گرفته که بدون نیاز به استفاده از جزئیات معمول خودروهای این کلاس میتواند در میان سایر سدانهای سایز متوسط لوکس خودنمایی کند. با عرضهی این خودرو در چهار مدل LX (پایه)، Limited، ۲۰۰ S و ۲۰۰ C همه چیز برای کرایسلر آماده است تا فروش قابلقبولی را تجربه کند.
طراحی خودرو
کرایسلر ۲۰۰ به ما اجازه نمیدهد تا حتی برای یک لحظه تصور کنیم که خط ربطی میان آن و دوج دارت (Dart) وجود دارد چرا که ۲۰۰ در ظاهر خود با وجود ورقههای فلزی که به راحتی خط سقفی و کابین را شکل دادهاند، بسیار پیچیدهتر به نظر میرسد و میتوان طراحی به نسبت لوکس آن را در تضاد با مدل اسپرتتر دارت به حساب آورد. با وجود اینکه نگاهی مختصر به گوشه و کنار بدنهی ۲۰۰ ما را به یاد مدلهای بیشمارِ آشنایی میاندازد، این موضوع به هیچ عنوان اثری منفی بر ظاهر این خودرو نگذاشته است؛ از نمای جلوی آن گرفته که مشابه خودروهای ساب (Saab) است تا خط سقفی که از آئودی A7 و فورد فیوژن به این مدل راه یافته و یا جزئیات ظاهری متعددی که یادآور خودروهایی چون هیوندای جنسیس و تا حدودی لکسوس LS هستند.

هیچ شکی در این زمینه وجود ندارد که طراحی فوقالعاده مدرنِ کابین کرایسلر ۲۰۰ یکی از نقاط قوت بیچون و چرای آن است؛ به خصوص این مسئله در مدلهای S و C که از رابط کاربری سفارشی ۸.۴ اینچی بهره میبرند، خودش را بهتر نشان میدهد. این نمایشگر لمسی بزرگ کارکرد بسیار روان و سادهای دارد و به خوبی بخشی از فضای داشبورد را از آن خود کرده و اهرم تعویضدندهی چرخان گیربکس، زیبایی داشبورد را دو چندان کرده است. تمامی مدلهای کرایسلر ۲۰۰ دارای یک درگاه USB هستند که به شکل هوشمندانهای سیم برق شما را به داخل محفظهای سودمند داخل کنسول وسط میکشاند.
راحتی و فضای داخلی
بسیاری از افراد با اندازههای مختلف در داخل کرایسلر ۲۰۰ احساس راحتی خواهند کرد. این کمپانی با توجه به بازخوردهایی که از خریداران مدلهای ۲۰۱۵ دریافت کرده بود، از کوسنهای سختتری برای صندلیهای مدل ۲۰۱۶ استفاده کرده تا راحتی بیشتری را برای سرنشینان خود به ارمغان آورد. با این وجود، کرایسلر ۲۰۰ فضای لگن کمتری نسبت به بسیاری از رقبای خود دارد که ممکن است برای برخی از سرنشینان رضایتبخش نباشد.


در هنگام خرید خودرو حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که فضای پای ردیف عقب صندلیها در کرایسلر ۲۰۰ کوچکتر از بیشتر سدانهای سایز متوسط موجود در بازار است و افرادی با قد ۱.۸۰ متر (یا حتی ۱.۵۵ متر اگر دارای پاهای بلندتری هستید) به احتمال زیاد در صندلیهای عقب احساس تنگی خواهند کرد. علاوه بر این، طراحی کابین در ایجاد حس فضایی بازتر برای سرنشینان موفق ظاهر نشده و این در حالی است که رهبران این کلاس با کمک ستونهای عمودی سقف کابین و استفاده از قوس و انحنای کمتر در اشکال مختلف، به شما حضور در یک فضای جادار را القا میکنند.

کرایسلر ۲۰۰ با ۴۵۳ لیتر فضای بار، در صندوق عقب خود جای بیشتری در مقایسه با هوندا آکورد، نیسان آلتیما و مزدا ۶ دارد. صندلیهای عقب این مدل که با نسبت ۶۰/۴۰ قابلتقسیم هستند، از یک دریچهی دسترسی به فضای بار بهره میبرند که به شما اجازه میدهد تا آیتمهای بلندتر را در عین حضور چهار سرنشین در داخل کابین با خودروی خود جابهجا کنید.
عملکرد و پیشرانهی خودرو
کرایسلر ۲۰۰ به طور استاندارد از یک پیشرانهی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با حداکثر توان ۱۸۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۴ نیوتنمتر استفاده میکند. در کنار این، برای مدلهای Limited، S و C یک پیشرانهی ۳.۶ لیتری V-6 با حداکثر توان ۲۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۵ نیوتنمتر به صورت سفارشی در نظر گرفته شده است. پیشرانهی چهار سیلندر کرایسلر ۲۰۰ بهترین پیشرانهی این کلاس نیست اما بسیاری از خریداران قدرت آن را برای یک رانندگی معمولی و مانور مختصر کافی میدانند ولی همچنان، محبوبترین گزینهی پیشروی شما پیشرانهی V-6 این خودرو است که با ارائهی قدرتی بیشتر، هیچوقت احساس خستگی را به شما منتقل نمیکند و مهمتر از آن، این پیشرانه به طرز قابلتحسینی در رانندگیهای معمول بزرگراهی بیسر و صدا است.

هر دو پیشرانهی این مدل در کنار یک گیربکس اتوماتیک نه سرعته که تنها در مدل S از قابلیت تعویض دستی دندهها برخوردار است، استفاده میکنند. کرایسلر ۲۰۰ در حالت استاندارد خودرویی دیفرانسیل جلو است اما مدلهای V-6 آن میتوانند به صورت سفارشی از سیستم تمام چرخها محرک (AWD) بهره ببرند. به علاوه، مدلهای V-6 از یک حالت رانندگی اسپرت (Sport) هم برخوردارند که با تقویت عملکرد پیشرانه و سرعت گیربکس، رانندگی مهیجتری را به شما عرضه میکند. در مدلهایی که از سیستم AWD استفاده میکنند، انتخاب حالت اسپرت باعث میشود تا ۶۰ درصد از گشتاور خروجی پیشرانه برای عملکرد بهتر به محور عقب منتقل شود.
ایمنی خودرو
از جمله امکانات ایمنی استاندارد کرایسلر ۲۰۰ میتوان به ترمزهای ضد قفل (ABS)، کنترل کشش و پایداری، کیسههای هوای جانبی سرنشینان جلو، کیسههای هوای پردهای و کیسههای هوای زانویی برای راننده و سرنشین جلو اشاره کرد. دوربین دید عقب هم در تمامی مدلها به جز مدل پایهی LX استاندارد است. اگر به دنبال تکنولوژیهای ایمنی پیشرفتهتری هستید، سیستم هشدار نقاط کور خودرو همراه با هشدار ترافیک عبوری از پشت خودرو بر روی تمامی مدلها به جز مدل LX به صورت سفارشی وجود دارند. این سیستم سفارشی برای مدل C به عنوان بخشی از پکیج SafetyTec ارائه میشود که در کنار آن تجهیزاتی مثل هشدار خروج از خطوط همراه با سیستمی برای مداخله و بازگرداندن خودرو به بین خطوط، هشدار برخورد جلو و سیستم پیشگیری از برخورد همراه ترمز اتوماتیک جای گرفتهاند.

در تستهای دولت فدرال آمریکا (NHTSA)، مدل دیفرانسیل جلوی کرایسلر ۲۰۰ در مجموع موفق به کسب پنج ستارهی ایمنی کامل شد که عملکرد آن به تفکیک در هر دو بخش برخورد جلو و برخورد از بغل، پنج ستاره دریافت کرد. همچنین موسسهی بیمهی ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) در تمام بخشهای اصلی خود از جمله «برخورد گوشهی جلو» و «استحکام سقف خودرو» بالاترین امتیاز ممکن را به کرایسلر ۲۰۰ اعطا کرده تا این مدل به عنوان «انتخاب ایمنی برتر + سال ۲۰۱۶» از سوی این موسسه معرفی شود.
جمعبندی
با یک طراحی خوشچهره و کابین مجلل، مدل تازهی کرایسلر ۲۰۰ تمام پیشنیازهای لازم برای پیروزی در نبرد خودروهای این کلاس را دارد. علاوه بر این، ایمنی این مدل و عملکرد پیشرانهی V-6 آن هم زبانزد بوده و یک تجربهی رانندگی جذاب و در عین حال ایمن را به شما ارزانی میکند. با این حال فضای محدود صندلیهای عقب به خصوص در ناحیهی سر ممکن است بعضی از خریداران را از خرید این مدل منصرف کند اما اگر خانوادهی کوچکی دارید و این مسئله برای شما اولویتی ندارد، کرایسلر ۲۰۰ میتواند انتخابی منطقی در این کلاس باشد.

مشخصات کلی
-
طول
۴۸۸۵ میلیمتر
-
عرض
۱۸۷۱ میلیمتر
-
ارتفاع
۱۴۹۱ میلیمتر
-
فاصله دو محور
۲۷۴۲ میلیمتر
-
حجم مخزن سوخت
۷۰ لیتر
-
حجم صندوق بار
۴۹۰ لیتر
نوع و کلاس خودرو
-
کلاس خودرو
سدان (صندوق دار)
-
تعداد سرنشین
پنج نفر
پیشرانه
-
تعداد سیلندر
شش سیلندر
-
تعداد سوپاپ
۲۴ سوپاپ
-
حجم
۳۶۰۴ سی سی
-
حداکثر توان
۲۹۵ اسب بخار
-
حداکثر گشتاور
۳۵۵ نیوتن متر
-
استاندارد آلایندگی
یورو ۶
-
نوع تنفس موتور
طبیعی
-
نوع سوخت
بنزینی
امکانات
-
ویژگیها
روشن شدن خودکار چراغها
,کروز کنترل
,سنسور باران
-
نوع استارت
دکمهای
ترمزها
-
نوع ترمزهای جلو و عقب
دیسکی
-
سامانه ضد قفل (ABS)
دارد
-
توضیحات تکمیلی ترمزها
دارای سیستمهای EBD, ESP, BAS
چراغ ها
-
قابلیت چراغهای جلو
تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
,چراغ روز (Day Light)
,چراغ مه شکن جلو
-
سایر چراغها
چراغ مه شکن عقب
,چراغ پارک
,چراغ ترمز عقب
,چراغ راهنما روی آینه ها
فضای داخلی
-
نوع فرمان
برقی
-
تعداد صندلی
پنج عدد
-
جنس پوشش صندلی
چرم
-
نحوه تنظیم زاویه پشتی صندلی
برقی
-
نحوه حرکت به جلو و عقب
برقی
-
قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت
دارد
-
گرم کن صندلی
دارد
-
سرد کن صندلی
دارد
-
شیشه بالابر برقی (شیشههای جلو)
دارد
-
شیشه بالابر برقی (شیشههای عقب)
دارد
-
تعداد درها
چهار عدد
-
قفل مرکزی
دارد
-
تنظیم برقی آینهها
دارد
-
سانروف
دارد
سیستم صوتی و تصویری
-
نوع پخش کننده
MP3-DVD
-
درگاه USB
دارد
-
مانیتور جلو
دارد
-
مانیتور عقب
دارد
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور دنده عقب
دارد
-
سیستم هشدار صوتی باز بودن کمربند
دارد
-
سیستم مسیریاب (نویگیشن)
دارد
-
سیستم خودکار پارک خودرو
دارد
-
سیستم ضد سرقت خودرو
دارد
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.